• Anonym (Död)

Inte självmordsbenägen men skräms inte av tanken på att dö

Vet inte om det är jag som är helt knäpp... jag är lycklig och trivs med livet, samtidigt skrämmer tanken på att dö mig inte alls. Om jag skulle dö imorgon skulle det inte göra mig något, jag är liksom nöjd nu, eller vad man ska säga. Finns det nån mer som känner så här? Som trivs med livet och gärna fortsätter att leva, men som även lika gärna kan dö? Känns ju som att jag är helkonstig som känner så här!

• Svar på tråden Inte självmordsbenägen men skräms inte av tanken på att dö
  • Anonym (1234)

Vad glad att du trivs i livet. Det gör inte jag. 
    Jag har allvarliga självmordstankar, samt har gjort självmordsförsök.

• Anonym (z)

känner igen mig, känns sorligt. I vissa tuffa perioder vill jag bara skita i allt. Men oftast tänker jag inte på döden, men som du skriver så skrämmer den inte mig. I själva verket ser jag döden som en slags snuttefilt, en trygghet på något sätt, en utväg. Du är inte knäpp, vet många som uttryckt samma känslor som dig ts.

• Anonym (Död)
    Anonym (1234) skrev 2024-04-13 01:08:31 följande:

Vad glad att du trivs i livet. Det gör inte jag. 
    Jag har allvarliga självmordstankar, samt har gjort självmordsförsök.

Åh, det gör mig ont att höra 😞 Jag önskar det fanns nåt jag kunde säga som kunde hjälpa dig...
    Anonym (z) skrev 2024-04-13 01:25:07 följande:

känner igen mig, känns sorligt. I vissa tuffa perioder vill jag bara skita i allt. Men oftast tänker jag inte på döden, men som du skriver så skrämmer den inte mig. I själva verket ser jag döden som en slags snuttefilt, en trygghet på något sätt, en utväg. Du är inte knäpp, vet många som uttryckt samma känslor som dig ts.

Ja... fast jag ser det alltså inte som en utväg eller en räddning - inte överhuvudtaget. Jag trivs som sagt med livet och har det bra, men kanske just därför känner jag mig även nöjd och tycker att jag har fått ut det jag "behöver" av livet... Att det finns många som ser på döden som en utväg och tröst när de mår dåligt är ju en sak, men det är alltså inte alls det jag upplever. Svårt att förklara...
  • Anonym (Me)

Ja tänkte  faktiskt lika dant ja är en rätt enkel människa som gillar lugn å ro , har allt ja behöver å kan göra de mesta ja känner för, men känner att ja e klar med detta liksom vad ska man med alla år till om man ändå gör samma sak liksom:)

Svar på tråden Inte självmordsbenägen men skräms inte av tanken på att dö