• Anonym (Sara)

    Drömmer ofta om en gammal vän

    Jag har återkommande drömmar om en gammal vän till mig. Vi har ingen kontakt idag men vi hade det lite innan jag träffade min nuvarande man. Nu har jag och min man det problematiskt och jag ifrågasätter vår relation och om jag vill fortsätta leva i den? och min gamla vän dyker upp i mina drömmar, jag saknar honom när jag vaknar, vi har aldrig haft en relation men han är en fantastiskt rolig och fin människa? så jag ifrågasätter alla mina livsval och vad jag ska göra nu? känns inte rätt att jag tänker så mkt på den här vännen och samtidigt fortsätter med min man som jag är gift med.. 
    samtidigt så tänker jag att min vän vill säkert inte ha något med mig att göra längre?mitt tåg har gått så att säga. 


    jag önskar att jag kunde ta upp kontakten med min vän igen, som vänner? för att kanske få slut på alla intima drömmar jag har om honom? eller för att se om det kanske borde vara vi. Men det finns inget naturligt sätt att ta upp den kontakten?
    vad ska jag göra? Ska jag bara släppa min vän helt?

  • Svar på tråden Drömmer ofta om en gammal vän
  • Anonym (F)

    Du kan inte ta upp kontakten med din gamla vän förrän du har gått ur din nuvarande relation, och även då borde du vänta minst ett halvår så du hinner bearbeta det.

    Om du är olycklig så prata med din man om att fixa relationen eller så skiljer ni er.

Svar på tråden Drömmer ofta om en gammal vän