• RahRah

    Ta bort hår inför förlossnings dagen

    Hur i hela friden ska jag med min stora magen raka mig nu?


    Det är min första förlossning och är beräknad nästa vecka MEN jag kommer inte åt den som är under magen, eftersom magen är i vägen!!!! 
    hur har ni andra kvinnor som fött barn vaginalt gjort med busken där nere? 

  • Svar på tråden Ta bort hår inför förlossnings dagen
  • Anonym (Omg)

    Vem bryr sig om du är rakad eller inte? 


    Kan inte din man göra det om det nu är så viktigt? 

  • Anonym

    Ditt hår kommer vara ditt minsta bekymmer när du föder
    Varför ska du ens ta bort håret?

  • Anonym (HmJ)
    Anonym skrev 2024-04-09 22:32:22 följande:

    Ditt hår kommer vara ditt minsta bekymmer när du föder
    Varför ska du ens ta bort håret?


    Ja, det är det sista man tänker på. Man har fullt upp med att föda. 
  • Anonym (Rakade mig)

    När vattnet gått och jag satt hemma och vänta efter kontroll på att värkarna skulle komma så rakade jag bort eländet och kämpade i alla möjliga roliga positioner. Men inte enkelt med magen

  • Anonym (Lotta)

    Du tänker att du ska raka dig för att?? Har det vuxit igen såpass att barnet inte kommer ut? 
    Man blir minst sagt fundersam

  • Anonym (K)

    Gå och vaxa dig om det är så viktigt för dig.
    Eller så skiter du i det, för varför ska man vara friserad därnere för förlossningen?
    Såg nån på instagram som lagt upp bild efter förlossningen, superfixad, naglar, smink, fake ögonfransar, rubbet. Såg så konstigt och onaturligt ut att se sån ut under förlossningen, det gick verkligen inte ihop, såg groteskt ut.

  • Anonym

    Skit i håret, ingen bryr sig. Det är naturligt med hår dessutom.
    Tänk istället på att du kanske skiter på dig under tiden, det är nog mer pinsamt isåfall. Fast personalen är vana vid sånt också.

    Förr fick man lavemang när man kom in, det får man inte längre. Eller kanske om man ber om det, jag vet inte.

  • Anonym (Fillippa)

    Det är helt onödigt att raka. Förr gjorde ju vården det, men att de slutade med det för typ 50 år sedan tyder på att det är helt onödigt. 

Svar på tråden Ta bort hår inför förlossnings dagen