• Anonym (Anonym)

Vill inte leva längre

Jag vill inte leva längre, men det känns otroligt elakt mot min sambo, pappa och bror att begå självmord.
    Jag har redan gått hos psykolog många gånger och går på antidepressiva mediciner? vet inte riktigt vad jag vill åstadkomma med den här tråden egentligen mer än att skicka ut ett meddelande i rymden..

• Svar på tråden Vill inte leva längre
  • Anonym (8)

Är det något speciellt som hänt eller dåligt i dig själv om du förstår vad jag menar?

• Anonym (8)
    Anonym (8) skrev 2024-04-07 21:24:06 följande:

Är det något speciellt som hänt eller dåligt i dig själv om du förstår vad jag menar?

Missade några ord " eller mår du dåligt i dig själv om du förstår vad jag menar?"
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (8) skrev 2024-04-07 21:25:31 följande:
    Missade några ord " eller mår du dåligt i dig själv om du förstår vad jag menar?"
    Jag har länge haft problem med psykisk ohälsa men de senaste åren har allt bara blivit för mycket.. min mamma som oxå var min absolut bästa vän och själsfrände dog plötsligt för 2 år sen.
    Min ena bror (jag har egentligen 2) vill inte ha något med mig att göra, jag orkar inte med att jobba med mönniskor (har gjort det i många år) men har ingen utbildning och svårt att hitta ett jobb jag inte vantrivs på. Har ett nu men det är så liten lön att jag knapp klarar mig.
    jag är gravid men tycker egentligen inte om barn och vet inte ens om jag vill ha ett eget.. men min sambo vill det.
    osv. Osv? jag orkar bara inte mer..
  • Anonym (?)

Jag är ledsen men ...du behöver hjälp och då menar jag INTE på familjeliv!

• Anonym (Hmm)

Ursäkta om detta låter för enkelt men du behöver fixa ditt liv.

Psykolog för att bearbeta mamma. Skit i brorsan. Sök en ny utbildning, gärna något praktiskt som inte tar för lång tid att bli. Barnet kan kännas ok när det väl kommer ut, inte alla är den där urmoderstypen liksom.

• Zaro
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-07 21:36:52 följande:

Ursäkta om detta låter för enkelt men du behöver fixa ditt liv.

Psykolog för att bearbeta mamma. Skit i brorsan. Sök en ny utbildning, gärna något praktiskt som inte tar för lång tid att bli. Barnet kan kännas ok när det väl kommer ut, inte alla är den där urmoderstypen liksom.

Håller med bortsett från att det kanske inte är så klokt att behålla barnet. Hur långt gången är du? Kan du prata med bvc? Du kanske behöver lite extra stöd med samtal osv.
  • Anonym (Hmm)
    Zaro skrev 2024-04-07 21:39:13 följande:
    Håller med bortsett från att det kanske inte är så klokt att behålla barnet. Hur långt gången är du? Kan du prata med bvc? Du kanske behöver lite extra stöd med samtal osv.
    Om ts hade kunnat göra abort så hade hon väl? Men ja, man ska aldrig skaffa barn för att någon annan vill.
  • Anonym (?)

Om nu detta är på riktigt så behövs riktig hjälp
    Ok, man kan slänga ut en tråd här men, kontakta proffs på detta

• Majblomman1234

Hej, du är inte ensam där ute. Ibland är det tufft och önskar att någon i sin närhet kan vara till hjälp! Försök att tala med din sambo eller pappa. Säg precis som det är! Därefter instämmer jag med de som skrivit tidigare - ta professionell hjälp. 

• Anonym (H)

Om du är gravid antar jag att du går på Mvc, prata med barnmorskan där om ditt mående så hjälper hon dig hitta hjälp.
    Självmord är inget alternativ längre när du bär på ett barn, det låter hårt men så är det! 

Svar på tråden Vill inte leva längre