• minförsta

    Babyshower som aldrig kommer

    Hej, 
    Det är forumet är ju bra för släppa lite känslor. Idag kanske man bara är hormonell nu i v. 37 och nere men känner att något jag hoppas på inte kommer.

    Jag har lite spridda skurar av vän grupper och har både planerat och deltagit i mina vänners shower. Oftast jag har planerat, drog större delen av lasset tex för min syster, 3 bästa vänner och släkting.Jag tänkte inte så mycket på det men för en månad sedan så råka min svärmor försäga sig till  min sambo. ?Att nu är det nära med födseln och snart är det väl någon babyshower för ****? 
    Min sambo snabbt tystade henne och hon fick panik och skrattade till. Fick uppfattningen att han planerade något. 


    Så blev genast glad och förhoppningsfull. Men nu är jag så nära slutdatum och ingen shower i sikte. Men fick en känsla av att han planerar något mer än mina vänner.


    Jag skulle inte bli sur eller upprörd på någon perosnligen att ingen ger mig en shower. Men känner samtidigt mig väldigt förbisedd när jag gjort så mycket för mina vänner med möhippor, babyshower, bröllop att ingen ens vill anordna ens en liten fika för mig. 


    Nu känns det är försent och är så nära min födsel. Ah känner mig bara nere och samtidigt dåligt och samvete att jag gnäller över en sådan här sak.


    Är det någon som var lite samma sits som mig när man känner man ger alla andra så mycket men inte alltid får tillbaka..? 

  • Svar på tråden Babyshower som aldrig kommer
  • Maymom

    Generellt sett skulle jag säga att en babyshower inte är nåt man kan förvänta sig, är så pass ovanligt i Sverige och många tycker det är en läskig sak, att fira innan man vet att allt gått bra.

    Dock verkar det ju vanligt indin vänskapskrets och om du dessutom varit en av de som planerat såna åt vänner så förstår jag att du trodde du skulle få en också. 
    Du har ju några veckor kvar så försök att inte deppa över det.
    kanske har dina vänner inte hittat ett bra datum och planerat det efter barnet är fött istället?
    kanske sker det imorgon eller i övermorgon?
    Fokusera på ditt barn och den stundande förlossningen istället för om du kommer få fika av vännerna.

  • minförsta

    @Maymum. 


    Nej så är det ju. Får försöka bara släppa det.. Vem vet kanske planerar dom något senare eller innan som ni säger. Men tyvärr brukar min magkänsla stämma och det blir inget. Det är väl samma egentligen med alla kalas eller firanden. Inget man kan förvänta sig.

    Mitt barns födelse är abslut det största och roligaste jag ser fram emot och allt annat är petitesser egentligen. 


    Besvikelsen ligger när man planerat och gett sina vänner/familj en babyshower som är vanligt i vår krets (och andra firanden)I men man får aldrig riktigt något tillbaka. Är nog egentligen inte babyshowern som är så viktig utan att man ständigt är den personen som ger sina vänner så mycket av en själv men får inte riktigt det tillbaka.

    En sorg för man själv kommer inte vilja planera/ge firanden av olika slag när de aldrig kan göra något för mig. 


    Behövde bara få ut känslor. 

  • Nyponet01

    Tror det är på gång Glad Dom vill kanske att du ska tro att det inget blir, så att det blir en överraskning Flört
    Dom vet ju troligen att du förväntar dig det.
    Slappna av och njut av sista tiden Hjärta

  • fornminne

    Jag vet knappt vad en babyshower är. Ännu ett importerat amerikanskt fenomen? 

    Inget fel i det, men det blir ju problematiskt om det uppstår förväntningar som inte infrias. Onödig besvikelse. Men om detta fenomen är vanligt i din bekantskapskrets förstår jag dina känslor.

    Själv känner jag ingen som har haft det, men deras barn föddes för 10 - 20 år sen. Några fick en sladdis för några år sen och fick frågan under graviditeten när de skulle ha babyshower, som om det vore en självklarhet? De hade ingen. 

Svar på tråden Babyshower som aldrig kommer