• Anonym (oroligsom17)

    Solskenshistorier efter blödning

    Hej,
    Jag är enligt min & apparnas beräkning i vecka 6+0, hade ÄL någon gång mellan 10:e - 11:e feb.
    PLussade 21:a mars.
    Igår hade jag sex och efter sex kom det en rosa blödning på papper och 30 min senare några fler droppar rosa blod på papper.
    Därefter har det fortsatt komma bruna flytningar på kvällen.
    Idag har det inte kommit något alls, inga rosa eller bruna flytningar,
    Var på VUL idag och ingen hjärtaktivitet fanns så var inställd på missfall.
    Däremot sa läkaren att det kan vara förtidigt för att kunna se hjärtaktivitet, stämmer det verkligen? Jag har ingen smärta övht, känner mig fortfarande trött ( enda symptomen jag har haft). Står gravid 3+ på testet.

    Finns det fortfarande hopp om att hjärtat kan slå om några dagar & blödningen enbart beror på sex?

  • Svar på tråden Solskenshistorier efter blödning
  • Anonym (Ge inte upp.)

    Visst kan det vara ett missfall på gång men det behöver inte vara så.
    Jag hade brun/rosa blödningar under sista graviditeten och det resulterade i en pigg liten tjej.
    Jag gjorde också vul och inga hjärtslag men det visade sig att embryot var yngre ön jag trott.

  • Anonym

    Jag hade blödningarna under mina graviditeter. Rikliga, små, röda, bruna. Långdragna.
    Fick tre friska barn

  • Anonym (oroligsom17)
    Anonym (Ge inte upp.) skrev 2024-04-05 19:24:44 följande:

    Visst kan det vara ett missfall på gång men det behöver inte vara så.
    Jag hade brun/rosa blödningar under sista graviditeten och det resulterade i en pigg liten tjej.
    Jag gjorde också vul och inga hjärtslag men det visade sig att embryot var yngre ön jag trott.


    I vilken vecka hade du blödningen samt i vilken vecka var det man inte såg hjärtat?

    Kan vara samma här att embryot är yngre, är iof endast i vecka 6+0 och diffar det 2-3 dagar så kan det vara för tidigt att se hjärtaktivitet.
  • Anonym (oroligsom17)
    Anonym skrev 2024-04-05 20:37:56 följande:

    Jag hade blödningarna under mina graviditeter. Rikliga, små, röda, bruna. Långdragna.
    Fick tre friska barn


    Detta ger mig hopp.
    I vilkem vecka hade du blödningen?
  • Anonym (Lis)

    V,6+5 ska hjärtaktivitet synas. Det är ändå 5 dagar kvar så försök ta det lugnt.
    Blödning efter sex är vanligt då man ofta  har skörare slemhinnor som gravid.


    Hoppas du får se hjärtat slå snart.

  • Anonym (Glada)

    Jag har blött med mina två barn, det var kring den veckan som du har uppgett, två friska barn. Det är vanligare än vad du tror att många kvinnor kan få blödningar, framförallt när man är i den veckan som du är i.

  • Anonym (oroligsom17)
    Anonym (Lis) skrev 2024-04-05 21:13:41 följande:

    V,6+5 ska hjärtaktivitet synas. Det är ändå 5 dagar kvar så försök ta det lugnt.
    Blödning efter sex är vanligt då man ofta  har skörare slemhinnor som gravid.


    Hoppas du får se hjärtat slå snart.


    Nu blöder jag inget alls, inte ens färg i flytningarna utan det är helt återgått till hur der var innan blödningen efter sex. Börjar också tro att blödningen bara berodde på sex & jag gjorde mig mer orolig efter VUL. Tror också att det var på gränsen till att hjärtat ska slå, har tid igen om 2 veckor och alla gravid symptom finns kvar än så jag håller hoppet uppe
  • Anonym
    Anonym (oroligsom17) skrev 2024-04-05 21:07:49 följande:
    Detta ger mig hopp.
    I vilkem vecka hade du blödningen?
    Jag blödde under hela graviditeten till och från
    Ibland små men ofta stora blödningar, många dagar
Svar på tråden Solskenshistorier efter blödning