• elinander02

    Jobba på MAX

    Hej! 
    Har blivit erbjuden att komma på intervju på MAX. Vad har ni för erfarenheter av jobbet? Vad är lönen? Hur ser ett vanligt pass ut? Gör man bara hamburgare eller förekommer andra uppgifter? Hur långa är passen? 

    Har hört att MAX är bra att ha på CV:t, stämmer det?

  • Svar på tråden Jobba på MAX
  • 19Richie88

    Vet inte mer egentligen än.. att det inte är ovanligt (nog oavsett vilken snabbmats-kedja man än pratar om här..)

    Men så när jag jobbade med det där (på annan kedja då) där.. så fick jag i alla fall såklart börja med skitgörat dvs. med mycket städning och någonstans jobba mig uppåt och hant inte ens med att jobba där tillräckligt länge för att ens få stå i kassan någonting överhuvudtaget.
    [Sen kan det ha med att göra] mer att jag är svag för kassa-system över lag och känner mig inte heller säker med detta, men att städa var trist ..så att stå i kassan var ändå något jag hellre ville.. men fick inte.. så ja.

    Tiderna har kanske till o med förändrats och att det är något man får göra desto mer, numera menar jag, fast, vem vet.
    Man kanske t.o.m går små korta utb. i det där idag, jag behövde inte/fick ej detta så..

    Sen beror det väl lite på näst ut här, men så där jag bor och långt nere i Skåne mer nästan helt Söderut, så var jag i alla fall på ett ställe som inte hade jättemånga kunder, mer och fler "många natt- ramlare som kom in istället, men att sen under hela dagen då vart det nästan tomt i lokalerna så det var de..
    Inget kul det där..

    Men, och så när det kom till lönen, kort svar.. Underbetalt. Tyvärr!
    -Mer mot, och både 'hur många timmar jag hade/ nästan hela dagar osv. plus taskiga arbetsuppgifter, dom körde lite "härskartekniker- som jag rent utav hatar.

    Så blev det oavsett 'mycket att stå upp" hela tiden och aldrig få "sitta ner"-
    Det säljer såklart inte, jag vet!

    Jo, apropå stängning, när man hade det.. så alltid så missade jag (close to) varje dag bussen hem hela tiden.. vilket sög häst**** så jag fick lov att promenera hem vilket inte var uppskattat och håret och kläderna luktade alltid stekos osv,

    -Jag var kanske inte helt med handen på hjärtat, heller Rätt kille för jobbet" Jag erkänner det. Så, nä. Jag såg därför till att hitta ett nytt jobb, snabbt.

    Oavsett, men så Lycka till, ts.

  • jontebula
    elinander02 skrev 2024-04-03 20:08:29 följande:
    Jobba på MAX

    Hej! 
    Har blivit erbjuden att komma på intervju på MAX. Vad har ni för erfarenheter av jobbet? Vad är lönen? Hur ser ett vanligt pass ut? Gör man bara hamburgare eller förekommer andra uppgifter? Hur långa är passen? 

    Har hört att MAX är bra att ha på CV:t, stämmer det?


    Skadar aldrig att arbeta på max, det visar på ditt cv att du är driven för det är rätt så stressigt arbete jobba på ett sånt snabbmatsställe så det skadar aldrig ha  det som en merit när man söker nästa jobb
Svar på tråden Jobba på MAX