• vivan99

    Vita streck på mörk tvätt efter tvättmaskinen

    Vad kan det bero på att jag får vita streck på mörk tvätt efter en tvättmaskinstvätt. Använder inte mycket tvättmedel...

  • Svar på tråden Vita streck på mörk tvätt efter tvättmaskinen
  • Sanna43
    vivan99 skrev 2024-04-03 16:17:00 följande:
    Vita streck på mörk tvätt efter tvättmaskinen

    Vad kan det bero på att jag får vita streck på mörk tvätt efter en tvättmaskinstvätt. Använder inte mycket tvättmedel...


    Maskinen kanske ej sköljer ordentligt. 
  • BuoBä

    Rengör insidan av luckan och bälgen. Där kan det sitta damm som fastnar på kläderna. 

    Om det inte löser problemet, så kör en extra sköljning vid varje tvätt. Moderna tvättmaskiner använder väldigt lite vatten för att få bättre miljömärkning, och sköljer därför sämre. 

    Om strecken är under ärmarna på kläderna så _kan_ det också vara deodorant som inte gått bort. Ta inte på tröjan förän deon är torr för att minimera det problemet. 

  • vivan99

    Oftast inte jeans, vanliga mörka bomullskläder. Det blir inte under ärmarna så det är inte deo. Jag ska testa att rengöra inne i maskinen och köra en 90-graders

  • Tom Araya
    vivan99 skrev 2024-04-03 16:17:00 följande:
    Vita streck på mörk tvätt efter tvättmaskinen

    Vad kan det bero på att jag får vita streck på mörk tvätt efter en tvättmaskinstvätt. Använder inte mycket tvättmedel...


    Pulver?

    Prova att gå över till flytande för just svart. Det har jag gjort och får aldrig de problemen mer.
Svar på tråden Vita streck på mörk tvätt efter tvättmaskinen