• MMLL

    Bruna flytningar i flera veckor eller hela graviditeten?

    Hej. Jag är 39 år och gravid med fjärde barnet. Jag fick en störtblödning i vecka 9 som sedan avtog. Nu är jag i vecka 14 och allt såg bra ut på KUB. 🥰 Hon sa att hon såg en extra men tom hinnsäck och att det förmodligen var ett missfall med en tvilling då i vecka 9 och att det var det som orsakade blödningen och senare, bruna flytningar. Det som är jobbigt nu är att jag har haft bruna flytningar varje dag från vecka 9 fram tills idag. Jag har liksom binda på mig varje dag. Någon mer som haft bruna flytningar i flera veckor eller kanske hela graviditeten? 

  • Svar på tråden Bruna flytningar i flera veckor eller hela graviditeten?
  • Hsim

    Jag har haft ett hematom som ger mig störtblöndingar, så har varit inne flera ggr för att titta och än mår bebis väl (tittade in senast vecka 9+1) är nu i 10+4. Jag blöder också brunt hela tiden mellan blödningarna, till mig har det gett svaret att det bruna är gammal blod från Hematomet som kommer i omgångar. 


    Grattis till graviditeten och härligt att allt såg bra ut på KUB, längtar till vårt så vi får titta in igen. 

  • MMLL

    Aha! Syns alltid hematom på ett ultraljud? Jag hade tydligen moderkakan lite lågt i framvägg så jag har lite funderingar på om det kan komma bruna flytningar/gammalt blod när moderkakan flyttar sig uppåt lite. Men det är så himla läskigt. Är orolig hela tiden! Eftersom jag inte fått något tydligt svar vad det är. Grattis till dig med! 🥰

  • Platysma

    Jag hade två störtblödningar för två veckor sedan, och sedan dess haft bruna flytningar/blödningar de flesta dagarna. Är påfrestande att oroa sig för bebisen därinne, även om jag inte mår särskilt fysiskt dåligt av det själv.. 

    Gjort två ultraljud sedan blödningarna börjat, båda har sett bra ut och på senaste syntes det gamla hematomet som ligger .. Men ju fler dagar som gått sedan senaste UL, desto mer oroar jag mig. 

    Längtar till v 22+ nu, tänker att då finns kanske en indikation att kolla hur barnet mår vid blödning. Nu finns ju liksom ?inget att göra?? 

  • MMLL
    Platysma skrev 2024-04-04 18:45:18 följande:

    Jag hade två störtblödningar för två veckor sedan, och sedan dess haft bruna flytningar/blödningar de flesta dagarna. Är påfrestande att oroa sig för bebisen därinne, även om jag inte mår särskilt fysiskt dåligt av det själv.. 

    Gjort två ultraljud sedan blödningarna börjat, båda har sett bra ut och på senaste syntes det gamla hematomet som ligger .. Men ju fler dagar som gått sedan senaste UL, desto mer oroar jag mig. 

    Längtar till v 22+ nu, tänker att då finns kanske en indikation att kolla hur barnet mår vid blödning. Nu finns ju liksom ?inget att göra?? 


    Jag känner likadant. Kände mig jättelugn efter senaste ultraljudet men nu oroar jag mig igen. 🤷🏽?♀️
  • Platysma
    MMLL skrev 2024-04-04 20:48:26 följande:
    Jag känner likadant. Kände mig jättelugn efter senaste ultraljudet men nu oroar jag mig igen. 🤷🏽?♀️

    Funderar på att boka ett extra privat UL innan RUL faktiskt.. Förstår att det inte finns ngn vettig medicinsk indikation att göra UL på mig för skattepengar varannan vecka, men någonstanns vill jag ha det ändå. 😅 För att våga känna glädje kring graviditeten. 

  • MMLL
    Platysma skrev 2024-04-05 12:16:31 följande:

    Funderar på att boka ett extra privat UL innan RUL faktiskt.. Förstår att det inte finns ngn vettig medicinsk indikation att göra UL på mig för skattepengar varannan vecka, men någonstanns vill jag ha det ändå. 😅 För att våga känna glädje kring graviditeten. 


    Haha.. ja men de som är extra oroliga blir ju stressade och det är ju inte bra för bebis. Så jag tycker det borde vara fler ultraljud för de som vill. Det är ju lite psykisk tortyr att gå och vänta. 😅
Svar på tråden Bruna flytningar i flera veckor eller hela graviditeten?