• Äpplet199

    Mitt ex hör av sig vad vill hon? Vad ska man göra?

    Hej!
    jag är ny på det här forumet så vet inte om jag har lagt tråden riktigt rätt. Men jag har ett problem. För att göra en lång historia kort. Jag träffade en tjej för cirka 7 år sedan och vi inledde en relation. Vi hade känt varandra ett tag men inte haft något mer med varandra att göra egentligen. Knappt någon kontakt. Efter cirka 5 månader valde hon att avsluta förhållandet. Det tog hårt på mig! Vi var båda i 20 års åldern. 

    Kanske 5 månader efter hon avslutade förhållandet träffade jag en ny och inledde en relation. Mer eller mindre direkt började hon skriva till mig med typ grattis önskningar till det nya förhållandet m.m. Sedan har hon skrivit till mig på ett av de sociala medier som finns kanske 3-4 gånger per år. Aldrig flörtig eller något sådant utan rätt innehållslöst. Men ändå skrivit. Jag har alltid hållit god ton och varit trevlig svarat på ev frågor etc, trotts att hon lämnade mig på ett ganska taskigt sätt. 


    Egentligen så har det tidigare inte stört mig så mycket att hon skrivit till mig då jag har ett stabilt förhållande sedan många år med 2 barn och har ett bra liv. Nu på senare tid har det dock börjat störa mig och tära på mitt mående. Jag förstår inte vad vill människan?? Varför kontaktar hon mig sådär slentrianmässig?? Vi har liksom ingen anledning att hålla kontakten. Inga barn eller något sådant. Inte ens ett gemensamt husdjur. 


    Vet att det lättaste är att bara fråga men vill inte ge henne den tillfredställelsen att visa att hon har någon inverkan på mitt liv.

  • Svar på tråden Mitt ex hör av sig vad vill hon? Vad ska man göra?
  • 19mark82

    Bara att avfärda henne på ett artigt men bestämt sätt som t ex läser du hennes DMs (så hon ser att du läst dom) och lämna dessa obesvarade i 2 dagar för att sedan svara kort utan motfrågor från din sida.

    Om hon sedan kommer med nya frågor förlänger du henne väntetid till 3/4 dagar innan du svarar osv. Hon kommer tröttna på det rätt fort o försvinna

    OBS: skriv inte "förlåt att det tog x dagar att svara dig men xxxx kom i vägen", svara istället rakt på frågan utan andra förklaringar

  • Tecum

    Du trappar ner successivt, dröjer med att svara, skriver än mer kortfattat och neutralt. Då lär det självdö ganska snabbt.

Svar på tråden Mitt ex hör av sig vad vill hon? Vad ska man göra?