• Reglitter

    Nidblödning eller ej?

    Hej,
    Hur ser en nidblödning ut? Kan den ha klumpar eller är det en omöjlighet? Är det i så fall spottings snarare? Kan en nidblödning pågå i bara en kort stund?
    Bakgrund: Jag har mycket oregelbunden mens. Det senaste halvåret har mensen kommit på dag 30 eller tex dag 45. Min senaste mens började den 11/3, dvs för tre veckor sedan. I måndags och tisdags förra veckan hade jag fertilt sekret, men har inte noterat någon temp-höjning. (Dock är jag helt ny på det där med att ta temp, och tycker graderna rör på sig upp och ner lite som de vill). Vi hade oskyddat sex både i måndags och tisdags.
    Idag: Idag, sju dagar senare, fick jag en liten blödning, som jag noterade vid toalettbesök. Den var hal, rätt ljus eller svag i färgen liksom och hade små små röda klumpar/fläckar i sig. Sedan blödde det inte mer. Torra trosor. Men när jag kände efter inuti nyss var blödningen kvar, nu svag/brun och hade några få mörka klumpar i sig. 
    Blödningen var inte lik hur min mens brukar se ut och jag får aldrig spottings. När jag googlar så har nidblödninar aldrig klumpar. Men missfall kan det ju inte heller vara, så här tidigt, utan att något ägg ens fäst. 
    (Jag har inte förväntat mig en så tidig ägglossning eftersom den brukar komma sent för mig, men har de senaste veckorna/månaderna gjort förändringar som kroppen kanske redan börjat rätta sig efter. Men jag är förstås inte säker på om kroppen lyckades ägglossa heller, bara för att jag hade fertilt sekret.)

    Tog kort man vet inte om man får posta sådant här.
  • Svar på tråden Nidblödning eller ej?
  • Reglitter

    Jag får ursäkta att texten blev så klumpig! Radbrytningarna försvann när jag klistrade in texten från Anteckningar i iPhone.

Svar på tråden Nidblödning eller ej?