• Maria3458

    OLW reklamarna i skolan varje fredag

    Hej, 

    vill höra vad ni tycker?

    är det ok att varje fredag sjunga OLW reklamjinglel -fredagsmys i skolan som avslutning?

    Måste erkänna att det stör mig lite eftersom det känns väldigt reklamigt  men kanske bara jag som är gnällig. Vad säger ni? 

  • Svar på tråden OLW reklamarna i skolan varje fredag
  • Maria3458

    Inte riktigt texten utan mer att det är reklam och kanske inte riktigt passar i skolaN. Jag menar det finns ju fler chips märken ;) 

  • FillippaFL

    Aha,tack för förklaringen. Nej, det hade inte stört mig alls. En sång om fredagsmys låter väl kul för dem.

  • Maria3458

    Tack för återkoppling:) kanske inte används så mycket i reklamen längre så mest jag som tänker på det varje fredag 

  • Hobgoblin

    Dessutom finns så många barn som aldrig får uppleva fredagsmys. Som inte får mat mer än i skolan, loven blir ett helvete för att överleva. Skolor som serverar frukost för att eleverna mer eller mindre ska klara dagen.
    Då blir det ett rent hån med sånger om fredagsmys.

  • Maria3458

    Hobgobling, inte tänkt på den aspekten i relation till fredagsmys sången. Vad skulle du tycka är bäst avslut på veckan? Är ju trevligt med sång men det är klart att det är ju inte bra om det känns som ett hån! 

  • Hobgoblin
    Maria3458 skrev 2024-03-31 19:29:34 följande:

    Hobgobling, inte tänkt på den aspekten i relation till fredagsmys sången. Vad skulle du tycka är bäst avslut på veckan? Är ju trevligt med sång men det är klart att det är ju inte bra om det känns som ett hån! 


    Vet inte vad för sång som skulle vara ok, om ens någon. Önska varandra en trevlig helg helg helt enkelt. Många elever ser ju redan fram emot måndagen tyvärr. Man behöver inte lägga mer press på dem än så.
    Många skolor upplever stök och oroligheter inför lov, framför allt sommarlov då många barn går otrygga under lång tid.
    Om man är 13-14 år och får 500 spänn för att bränna en bil så kan det ju vara rätt lockande. Sälja narkotika betalar ju tyvärr ännu bättre. 
    Samhället förändras, tyvärr i många fall åt fel håll. 
    På 80 och 90 talet brändes knappt några bilar - idag bränns de av 13-åringar...
  • halvan

    Jag minns texten såhär:

    Nu är det fredagsmys, om det så är det sista jag gör
    Nu är det fredagsmys, hoppas inte föräldrarna stör
    Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmys

    Kanske är det något mer jag missat i texten? Men minns inte att de nämner några chips över huvud taget.. Så även om den känns reklamig så reagerar nog inte barnen på det eftersom de inte lär ha sett den gamla reklamen.

Svar på tråden OLW reklamarna i skolan varje fredag