Beror lite på hur och när det sker under dagen tänker jag samt orsak. Har själv varit klasslärare för just förskoleklass och jag brukade nyttja medier så under barnens fruktstund...visserligen hade vissa program utbildningsvärde, som fem myror eller från a till ö, men vissa barnprogram var av mer för att de är klassiker som jag ansåg kunde vara kul/nyttigt för barn att se som exempel Bamse, Mumin, Astrid Lindgren sagor osv. Är många barn idag som inte sett klassikerna hemma så tänkte att det kunde vara kul och lite lärorikt att få se dem. Var visserligen inte varje fruktstund men ganska ofta och om vi sedan hade någon utbildningsfilm i något ämne den dagen så ja, då kunde det bli halvmycket media. Anledningen till att jag valde så här var att jag inte ville lägga högläsningen under fruktstunden, vilket annars är ganska vanligt. Högläsning är så viktigt och min erfarenhet är att 6-7 åringar gärna fokuserar på annat om det samtidigt ska ätas frukt. Så jag hade på någon form av media då och inledde istället alltid mina dagar med högläsning, var en rofylld start på dagen som fungerade bra för både mig och mina elever.