Antagligen en jättedum fråga 😅
Jag drömmer om att skaffa hund. Jag är inne och läser om olika hundraser hela tiden för att hitta en ras som passar mitt liv och som jag känner att jag kan möta i behov av träning, utmaningar o.s.v.
Efter att ha läst på om en 5-6 raser som jag estetiskt tycker är jättefina har jag insett att jag inte kan ge nån av dessa raser det de behöver för att må bra. Så jag letar vidare. Men nu till min fråga. Det finns gissningsvis 100.000-tals hundägare i Sverige och alla dessa kan ju inte vara arbetslösa/fl/sjukskrivna/jobba hemifrån o.s.v. Så HUR löser man vardagarna? Jag studerar i drygt 1 år till, i stan jag bor. Så de dagar jag går från morgon till eftermiddag hade jag kunnat åka hem på lunchen och gå en promenad. Men det hade varit många timmar ensam. De andra dagarna max 6 timmar innan jag är hemma igen. Men efter studierna har jag ingen aning om var jag får jobb. Det finns ju en micro-chans att jag får på ett ställe där hunden får vara med, lite som terapihund. Men om jag inte får ett sånt jobb? Eller om jag får en hund som trots träning inte trivs med massa nya människor hela tiden, vad gör man då? Jag kanske inte får jobb så nära att jag hinner hem på lunchen. Har alla hunddagis eller vad gör ni? Hur löser ni det? Tacksam för tankar.