Uppskatta åldern på främlingar?
Detta har säkert varit upp tidigare, men mitt sökande hittade noll.
Jag skulle gärna vilja få lite tips/knep för att uppskatta åldern på kvinnor jag råkar på. En mer PK formulering hade säkert varit ?personer jag råkar på? men i sanning är jag tämligen ointresserad i åldern på män jag råkat träffa. 😄
Anledningen är uppenbar: Jag är en singelpappa på 45 som är helt kass på att uppskatta åldern på människor i allmänhet. Hur folk åldras varierar ju enormt! Kanske har det också att göra med att jag alltid sett klart yngre ut än mina år. En plåga i tonåren och 20års åldern, men inte så illa nu. Då jag var 35 fick jag fortfarande visa leg på bolaget då och då. 😁 Jag blev farsa sent och många kvinnor i min ålder har barn som är 15 år äldre än min grabb.
Jag älskar att flörta, alltid elegant och artigt. Ge en komplimang och se om kvinnan svarar/spelar med. Meeeeeen?. Jag vill inte vara en sådan där pinsam looser som stöter på tjejer som är 20år yngre. Nyligen försökte jag inleda en konversation med en söt mamma med en komplimang om hennes dotters (ca6-7år) tröja - min son hade Iron Maiden på tröjan och tjejen hade Metallica. ?Mamman? garvade och avslöjade att hon var en avsevärt äldre storasyster. Jag garvade (också) åt mig själv medan jag sjönk genom golvet.
Det måste finnas knep! Ska man kolla på någon speciell del av ansiktet efter rynkor? Huden på halsen? Händerna? Läpparna? Finns det någon doktor eller biologilärare, sminkör eller? någon som kan ge lite tips?