• Elina2002

    Snälla hjälp.

    I januari 2024 slutade jag med p piller och min ägglossning hade redan passerat. Jag var optimistisk och trodde jag skulle bli gravid vid februari månad och blev skengravid men visade sig vara negativt. Den här månaden har jag haft ont i bröstvårtorna runt ägglossning, jag fick även en flytning som är vit och kletig samma dag som min app visade att jag hade ägglossning. Jag vet ännu inte om vita och kletiga flytningar är tecken på ägglossning eller att det redan varit. Enda sen den flytning har jag varit extremt torr, inte fått än ända flytning och får även ont vid sex. Jag har inte svamp vad jag kan tro då jag upplever mig själv inte känna något nytt i underlivet. Kan detta vara tecken på graviditet????. Jag brukar annars aldrig vara torr i underlivet?. Och jag har haft samlag tillräckligt för att kunna bli gravid. 

  • Svar på tråden Snälla hjälp.
  • Anonym (S)

    När jag slutade med P-piller för några år sedan. Jag åt P-piller i många år. När jag slutade så förändrades mycket i min kropp. Dels märkte jag att mina flytningar ändrades, min kroppsform ändrades, min sexlust ändrades. Det hände mycket i kroppen som jag inte var beredd på. 

  • Anonym (Nja)

    Tvärtom för mig! När jag blivit gravid har jag fått ökade flytningar.
    Ägglossnings flytningar brukar vara genomskinliga och hala. Så det blir lättare för spermier att ta sig fram.
    Jag brukar bli torr strax innan mens.
    Hur länge åt du p-piller?

  • Anonym (S)
    Anonym (Nja) skrev 2024-03-31 18:36:07 följande:

    Tvärtom för mig! När jag blivit gravid har jag fått ökade flytningar.
    Ägglossnings flytningar brukar vara genomskinliga och hala. Så det blir lättare för spermier att ta sig fram.
    Jag brukar bli torr strax innan mens.
    Hur länge åt du p-piller?


    Med flytningarna skulle jag också säga att mina ägglossningsflytningar är genomskinlig ovh hal.
  • Anonym (Lis)

    Fertila flytningar, ÄL-flytningar är äggviteliknande, genomskinliga och hala. 


    Efter ÄL kan det bli torrare. Vid graviditet får man ofta ökade flytningar, ganska vanligt att få det strax innan mensen skulle ha kommit.

    Det kan ju ta ett tag att bli gravid efter man slutat med p-piller, kroppen måste ställa om sig och börja ägglossa igen, när du äter p-piller så sker ju ingen ägglossning.

  • Anonym (Hilde)

    När jag slutade med p-piller sa min gyn att det kan ta upp till ett halvår, ibland ännu längre, för kroppen att ställa om sig. Jag hade alla möjliga och omöjliga graviditetssymptom under ca 4 månader men hade ingen ägglossning under den perioden(tempar, så jag vet säkert). 

    Om jag var du skulle jag fortsätta försöka men skruva ner förväntningarna för att det kommer gå fort att bli gravid. Kroppen behöver tid att ställa om sig, framför allt om du ätit p-piller länge. Lycka till!

Svar på tråden Snälla hjälp.