• Mammatilltrepojkar

    Förvirrad - normal HCG eller ställa in mig på missfall

    Jag fick ett missfall förra månaden konstaterat via VUL den 28 februari. Då hade jag blött i två dagar. Blödde senare ytterligare 5 dagar. 


     


    Jag testade negativt först den 13 mars med digitalt CB. Jag hade ägglossning den 12 mars enligt min app (NC cycles) se bild. Jag testade svagt positivt med RFSU testa ofta (kan testas från BIM) den 26 mars ägglossning + 14. Gjorde även ett gravtest som visade gravid vecka 1-2. 


     


    Gjorde ett nytt på torsdagen morgon som visade nästan blankt. Men gjorde också ett CB testa tidigt som visade svagt positivt. I dag fredag tre dagar senare den 29 borde testen vara starkare men det är exakt samma kanske t.o.m. svagare. Men CB digitalt visar fortfarande gravid 1-2. 


     


    Är förvirrad. Borde inte testen öka i styrka? Och framförallt vara starkare när jag passerat BIM.?? Varför var det blankt i går och sen svagt positivt i dag igen. 


    Ska jag ställa in mig på missfall?   


     


    Hjälp ngn? 

  • Svar på tråden Förvirrad - normal HCG eller ställa in mig på missfall
  • Mammatilltrepojkar

    Här är bild på test från tisdag längst ner. onsdag i mitten och fredag runt lunchtid längst upp. 

    testet med morgon urin fredag i dag var nästan blankt. Test

    med CB testa tidigt är från samma dagar och går också i samma färg kanske t.o.m. svagare. 

  • Anonym (Etta)

    Supersvårt, stickor är svårt, styrkan på den behöver inte reflektera hcg nivån utan plockar egentligen bara upp om det finns hcg eller inte. Jämför varannan dag åtminstone. Men eftersom du nyss haft ett missfall kanske vården låter dig ta blodprov? 


    Jag tog privata blodprov för att se att det ökade som det skulle och tog under tiden stickor också, stickorna kunde gå upp och ner i styrka mellan dagarna trots att hcg i blodet ökade som det skulle. Önskar dig lycka till 😊

  • Daphodil

    Ja tyvärr, jag har själv aldrig haft positiva erfarenheter av svaga test. Men håller tummarna för dig!

  • Mammatilltrepojkar

    Jag testade RFSU sticka som visade nästan blankt och sen clearblue testa tidigt och digitalt och fick vecka 1-2  på digitala testet och ungefär samma styrka på testa tidigt som de andra dagarna. 

  • Anonym (Anna)

    Okej tar ju ett tag gör hcg att försvinna ut kroppen tänker jag efter förra graviditeten. Därför jag undrade 😊

Svar på tråden Förvirrad - normal HCG eller ställa in mig på missfall