• Anonym (Fundersam mamma)

Bo mindre i centrum eller större utanför?

Hej!

Jag och min man ska gå skilda vägar efter många år och 2 barn ihop. Jag har börjat leta hyreslägenhet för att så småningom kunna flytta ut och starta om livet själv med mina barn. Har ett dilemma med vilken lägenhet jag ska välja..

Alternativ 1:

3rok, 

68kvm

hyra 7600

parkering gratis längs gatan

gångavstånd till centrum, inte beroende av bil till allting

lugnt, fint och tryggt område 

finns ingen ledig 3rok ute i detta område just nu men dyker upp titt som tätt har jag sett på fastighetsbolagets hemsida

Alternativ 2:

3rok

81 kvm

hyra 7700kr

parkering 350kr

längre ifrån centrum, behöver bil till allt

?sämre? område 

ledig lägenhet finns omgående

Min fundering är om 68kvm räcker för mig och barnen eller om jag pga storleken ändå ska gå på alternativ 2 och acceptera att behöva ta bilen till allting.. Hjälp! Hur hade ni resonerat?

• Svar på tråden Bo mindre i centrum eller större utanför?
  • Anonym (Wo)

Vad vill du helst själv? Gillar du att bo centralt?

• Anonym (M)

Jag hade valt alternativ 1. Det är jätteviktigt att bo i ett lugnt område och att slippa använda bil jämt.

• Anonym (S)

Alt 1 utan att tveka.

• Anonym (Madeleine)

Nr 1 och sedan kanske bytt upp mig till större om det känns för lite. Mer ekonomiskt också. 

• Anonym (Em)

Alt 1 låter ju bättre på alla sätt. Jag bor med två barn på 72 kvm och det funkar fint. 68 är ju inte så mycket mindre. Jag skulle dock gärna bo större, men måste då flytta längre ut från stan och det vill inte barnen. De bor hellre centralt. 

Svar på tråden Bo mindre i centrum eller större utanför?