Natalina1451 skrev 2024-03-27 15:26:43 följande:
Hej Hsim, känner igen dig från bim grupperna tror jag?
hur som helst, jag har 3 levande barn som jag haft hematom med allihopa i första trimestern. Med alla har blödningarna slutat strax innan kub och graviditeterna har fortsatt utan komplikationer och fött på eller efter bf.
i somras plussade vi med det som skulle bli vårt 4e barn även då flera hematom i första trimestern. Sedan var det lugnt fram till ett par dagar efter kub dom det kom en blodfors och ett gigantiskt hematom gick att se på ultraljud. Men bebis verkade må bra och vi hade fått låg risk på kub. Fick också börja med cyklo och blödningarna höll i sig. För att någon becka senare forsa igen och ett nytt hematom kunde ses och det förra var borta. fostret mådde fortfarande bra. Men tyvärr så gick vattnet senare samma vecka och vår bebis klarade sig inte utan det blev ett sent missfall i Vecka 15+5.
jag plussade igen i slutet på förra året och hematom även nu i första trimestern. Men Samma sak igen stor blodfors förra veckan så jag var inlagd på sjukhuset Förra veckan. Och går nu hemma med cyklo och hoppas att höstens historia inte skall upprepa sig. Är i vecka 15+4 idag, o ångesten är nog det värsta. har Ingen tröst för det tyvärr, det är fruktansvärt och jag hoppas du ska slippa fler blödningar. man är ju så hjälplös också
Mycket möjligt! skrivit i både bim januari och sen bim februari innan vi sen fick plus igen efter MA och skrapning i november.
Har också tre barn, haft viss blödning med alla, men verkligen inte på denna nivå. Det är just det psykiska som är tufft. Att inte kunna glädjas åt att den lille mår fint varje gång, då Hematomet är kvar. Nu är mitt gabdka litet, ca 2*3cm, men det är jobbigt att det ger så stora blödningar.
vart har dina varit placerade? de försökte vara positiva mot mig nu att min ligger i underkant och då förhoppningsvis påverkar hinnsäcken minsta möjligt. Men efter MA i höstas också ihop med detta nu är det verkligen extra tufft psykiskt. De restriktioner jag fick efter igår är inget samlag, ingenting badande och ingen tampong. Typ samma förhållning som vid blödningar i annat fall. Men jag märker att blödningarna ökar om jag rör mig eller är igång, känner att det är tufft att tänka på hur mycket man rör sig och oro om man känner att det kanske är för mycket.
så tufft för dig! Hoppas allt går bra denna gång ♥️