I vilken vecka gjorde ni tidigt UL?
Hej,
I vilken vecka bör man tidigast göra UL, är det värt att betala dessa pengar för att få höra att hjärtat slår eller bör man avvakta till KUB? Vad mer gör dem på tidigt UL?
Hej,
I vilken vecka bör man tidigast göra UL, är det värt att betala dessa pengar för att få höra att hjärtat slår eller bör man avvakta till KUB? Vad mer gör dem på tidigt UL?
Jag gjorde ett i vecka 8 senast (7+3). Jag ville bara säkerställa att det "var något" eftersom vi väntat ganska länge med syskon.
Det gjordes inget mer vid det tillfället utan bara ett ultraljud utanpå magen.
Sen gjordes KUB-ultraljudet med mätning av nackspalt osv några veckor senare.
Jag gjorde ett i vecka 8 senast (7+3). Jag ville bara säkerställa att det "var något" eftersom vi väntat ganska länge med syskon.
Har för mig jag gjorde i v12 o man kunde höra hjärtat
Har för mig jag gjorde i v12 o man kunde höra hjärtat
Jag gjorde VUL i v.7 och då såg man ett tickande hjärta. Sedan gjorde jag UL i v.8 och då såg man också rätt tydligt. Jag tyckte att de såg allt snabbt vid bägge tillfällena.. Bara på några minuter max...
Jag gjorde så nära inpå pga att man såg 2 hinnsäckar i v.7 men bara ett foster och de ville man följa upp snabbt...