• Beassss

    Blodprov cystisk fibros

    Hej,

    min sambo har fått diagnosen azoospermi och som en del av utredningen har han nu fått lämna blodprov för cystisk fibros. Är det någon som vet hur lång tid det tar att få provsvaret? Vi har nu väntat i 10 veckor och får bara till svar att dom fortfarande väntar på provsvar😔 till detta hör att vi väntar på att få vår remiss godkänd av Huddinge karolinska, det har vi väntat på i 9 veckor nu. Jag är dock rädd att vi kommer få avslag med hänvisning till att det blodprovssvaret inte kommit. Så snälla, är det någon som kan berätta hur lång tid det tagit för er att få svar ifrån karolinska Huddinge? 


    Tack! 

  • Svar på tråden Blodprov cystisk fibros
  • FtS70

    Jag antar att det är ett gentest i form av ett blodprov, och då kan det ta flera månader. Då är det väl tyvärr bara att vänta.

  • Beassss
    FtS70 skrev 2024-03-26 17:00:31 följande:

    Jag antar att det är ett gentest i form av ett blodprov, och då kan det ta flera månader. Då är det väl tyvärr bara att vänta.


    Ja precis.. men jag kan inte hitta någonstans att folk har väntat i flera månader eller undrat över väntetid så därför jag blir fundersam. De andra gentesterna tog 6 veckor och dom har vi fått svar på. Vår läkare ?missade? att dom skulle testa för cystisk fibros också så det provet fick han gå ta först efter vi fått svar på allt annat..
Svar på tråden Blodprov cystisk fibros