• Anonym (Vår i luften)

    Alltid fel att träffa ny?

    Japp så har det hänt har fullkomligt kärat ner mig i en annan människa..kan inte se nån annan utväg än att separera från min fru efter dryga tjugo år..Har känt så en längre tid så beslutet är väl redan taget mer eller mindre..Har läst tror jag alla inlägg här i ämnet och det är slående att de flesta informerrar att när flingen går över och nån slags vardag åter infinner sig är inte gräsmattan grönare på andra sidan..Förälskelsen kommer gå över var så säker,,så kan det vara absolut men tro mig förälskelsen kan gå över även om man varit gifta i 20 år och det blir vardag där med.
    Är det verkligen så fel att träffa en ny?

  • Svar på tråden Alltid fel att träffa ny?
  • Anonym (?)

    Sköt det så bra det går bara. Dvs skilj dig först

  • Agda90
    Anonym (Vår i luften) skrev 2024-03-25 13:42:47 följande:
    Alltid fel att träffa ny?

    Japp så har det hänt har fullkomligt kärat ner mig i en annan människa..kan inte se nån annan utväg än att separera från min fru efter dryga tjugo år..Har känt så en längre tid så beslutet är väl redan taget mer eller mindre..Har läst tror jag alla inlägg här i ämnet och det är slående att de flesta informerrar att när flingen går över och nån slags vardag åter infinner sig är inte gräsmattan grönare på andra sidan..Förälskelsen kommer gå över var så säker,,så kan det vara absolut men tro mig förälskelsen kan gå över även om man varit gifta i 20 år och det blir vardag där med.
    Är det verkligen så fel att träffa en ny?


    Frågan du får ställa dig är vilken vardag du vill ha?
    Den du har eller den nya?

    Alla förälskelser går över till en vardag. Det är vad man gör med den vardagen som avgör hur framtiden blir. Sätter man sig i soffan och låter hamsterhjulet rulla på, ja då är det inte något spännande liv man lever och något vårdande av relationen är det inte att tala om heller.

    Jag tror att många tar sin relation för givet, hittar en ny som man blir blixt förälskad i och sedan när det blir vardag så sitter man i samma situation igen. 

    Varför inte lära dig att vattna och vårda din egna gräsmatta?

  • Mandel

    Det smartaste är väl att skilja sig först, komma tillrätta i sitt nya liv, leva som singel ett tag och sedan ge sig ut och dejta och ev träffa någon ny.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Vår i luften)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-25 13:52:19 följande:

    Är det besvarat?


    Ja det är det
  • Anonym (Vår i luften)
    Mandel skrev 2024-03-25 13:54:44 följande:

    Det smartaste är väl att skilja sig först, komma tillrätta i sitt nya liv, leva som singel ett tag och sedan ge sig ut och dejta och ev träffa någon ny.


    Faktum är att jag har de tankarna.Är nog mer att hon har fått mig på andra tankar om min livssituation,har inga planer på att flytta hop eller så
  • Anonym (S)

    Ja det är fel att träffa en ny samtidigt som mn är kvar i sitt gamla förhållande. Om du gör slut och är singel är det inte fel

  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-25 13:52:19 följande:

    Är det besvarat?


    Det kan ts fullsrändigt skita i. Man ska bestämma sig först. vem man vill vara med. Sen kan man funderar på om den nya gillar en!
Svar på tråden Alltid fel att träffa ny?