• Anonym (Liv)

    Tråkigt liv, tråkiga helger

    Jag har ingen att umgås med. Vet inte vad jag vill göra, men vill egentligen hitta på NÅGOT på helger.
    Ibland kan jag tänka att jag ska gå ut själv på en pub på kvällen, för att få miljöombyte, men jag är för feg för att gå ut själv som kvinna.

    Hade jag varit man hade jag känt mig mer fri att gå ut på kvällarna.
    Vad ska jag göra? Jag klättrar på väggarna av tristess.

  • Svar på tråden Tråkigt liv, tråkiga helger
  • Anonym (Vännen)

    Ladda ner appen gofriendly, där kan du hitta nya vänner (bara för kvinnor) med samma intressen och gå på events med andra kvinnor. har både hittat en ny kompis genom appen och varit på ett par events.

  • Anonym (Liv)
    Anonym (Vännen) skrev 2024-03-23 22:16:42 följande:

    Ladda ner appen gofriendly, där kan du hitta nya vänner (bara för kvinnor) med samma intressen och gå på events med andra kvinnor. har både hittat en ny kompis genom appen och varit på ett par events.


    Okej. Tack för tips. Jag ska prova. 
  • Anonym (Göran)
    Anonym (Liv) skrev 2024-03-23 22:05:41 följande:
    Tråkigt liv, tråkiga helger

    Jag har ingen att umgås med. Vet inte vad jag vill göra, men vill egentligen hitta på NÅGOT på helger.
    Ibland kan jag tänka att jag ska gå ut själv på en pub på kvällen, för att få miljöombyte, men jag är för feg för att gå ut själv som kvinna.

    Hade jag varit man hade jag känt mig mer fri att gå ut på kvällarna.
    Vad ska jag göra? Jag klättrar på väggarna av tristess.


    Hur gammal är du? Numera har jag vid 57 års ålder kommit till en slutsats. 


    Jag trodde länge att mina kollegor var mina vänner. Att släktingar älskar mig. Att människor jag umgåtts med inte hade baktankar och accepterade mig för den jag är. 


    Men ofta har jag gett mer än vad jag har fått. Så jag saknar inget sällskap. Jag trivs med att vara ensam. 


    idag har jag 3-4 vänner som jag vet är riktiga vänner. Jag har en särbo. Det räcker. 


    förmodligen har du fel människor i din närhet. 


    Är du som jag så har du en känslig själ. Du kan skilja på lögn och sanning. På vänlighet och egoism. Du läser människor och känner andras energier. 


    Människor jag bara ser på stan kan skrämma mig. De utstrålar ren ondska egoism och förakt. 


    De är som själlösa varelser som inte har lärt sig att älska andra människor. 


    umgås man med sådana människor känner man sig ensam i deras sällskap och närhet. 


    Du kommer att finna en vän. Du kommer att hitta en partner. 


    Det kan också vara så att onda människor känner att du har genomskådat dem och undviker dig för att de inte kan utnyttja dig. 


    all kärlek till dig. ❤️❤️❤️

  • Anonym (Liv)
    Anonym (Göran) skrev 2024-03-23 22:47:52 följande:

    Hur gammal är du? Numera har jag vid 57 års ålder kommit till en slutsats. 


    Jag trodde länge att mina kollegor var mina vänner. Att släktingar älskar mig. Att människor jag umgåtts med inte hade baktankar och accepterade mig för den jag är. 


    Men ofta har jag gett mer än vad jag har fått. Så jag saknar inget sällskap. Jag trivs med att vara ensam. 


    idag har jag 3-4 vänner som jag vet är riktiga vänner. Jag har en särbo. Det räcker. 


    förmodligen har du fel människor i din närhet. 


    Är du som jag så har du en känslig själ. Du kan skilja på lögn och sanning. På vänlighet och egoism. Du läser människor och känner andras energier. 


    Människor jag bara ser på stan kan skrämma mig. De utstrålar ren ondska egoism och förakt. 


    De är som själlösa varelser som inte har lärt sig att älska andra människor. 


    umgås man med sådana människor känner man sig ensam i deras sällskap och närhet. 


    Du kommer att finna en vän. Du kommer att hitta en partner. 


    Det kan också vara så att onda människor känner att du har genomskådat dem och undviker dig för att de inte kan utnyttja dig. 


    all kärlek till dig. ❤️❤️❤️


    Jag har ingen vän. Ingen som hör av sig.
    Är i 30-årsåldern. 
    Jag har ingen särbo heller.... 
    Har inga människor "i min närhet".

    Jag tror inte jag kan finna någon vän... det verkar omöjligt. Än mindre kärlek.
  • Lynx123

    Odla intressen, intressen, intressen!!! Inget är så roligt och tillfredställande som att grotta ner sig i olika hobbies och intressen och att gå på kurser, föreläsningar, guidade promenader, museer etc. Du träffar dessutom likasinnade, men det är mer en bonus. Älskar att sitta och handarbeta , att läsa pch att skriva och då och då umgås jag med personer som både är trevliga och som man kan ha stimulerande konversationer med över lunch eller middag.

  • Anonym (Mia)
    Anonym (Vännen) skrev 2024-03-23 22:16:42 följande:

    Ladda ner appen gofriendly, där kan du hitta nya vänner (bara för kvinnor) med samma intressen och gå på events med andra kvinnor. har både hittat en ny kompis genom appen och varit på ett par events.


    Funkar säkert bra om man bor i. Eller nära en storstad. Annars Är de totalt världelös 
  • Anonym (Jag med)

    Jag har inte heller några vänner. Det blir ensamt ibland.

    Men jag har lärt mig att inte älta det, utan göra vad jag kan med det jag har istället.

    Visst blir det långtråkigt, frustrerande ich deppigt ibland. Men man kan inte få allt här i världen.

    Jag har i alla fall en partner, barn och husdjur. Det är jag tacksam för.

    Jag brukar hitta på saker själv bara för att utvecklas (gå en e-kurs) eller för att ta det lugnt (gå långpromenader/träna), det beror på vad jag känner för. 

    Om du inte har varken partner/vänner/husdjur/intressen så satsa på något av dem helhjärtat och ge inte upp förrän du har fått det. 

  • Anonym (Liv)
    Anonym (Jag med) skrev 2024-03-24 10:10:42 följande:

    Jag har inte heller några vänner. Det blir ensamt ibland.

    Men jag har lärt mig att inte älta det, utan göra vad jag kan med det jag har istället.

    Visst blir det långtråkigt, frustrerande ich deppigt ibland. Men man kan inte få allt här i världen.

    Jag har i alla fall en partner, barn och husdjur. Det är jag tacksam för.

    Jag brukar hitta på saker själv bara för att utvecklas (gå en e-kurs) eller för att ta det lugnt (gå långpromenader/träna), det beror på vad jag känner för. 

    Om du inte har varken partner/vänner/husdjur/intressen så satsa på något av dem helhjärtat och ge inte upp förrän du har fått det. 


    Tack för dina tips!
    Jag tänker alltid att, har man en partner så är man förhoppningsvis "vän" med denne, för att vänskap är en förutsättning för en hållbar relation som man vill stanna i.

    Tror jag ska kolla upp om det är någon kurs eller så jag vill börja med på fritiden i alla fall. :)
  • Anonym (A)

    Starta en bokklubb, gå en kurs i målning o.s.v. Läs, sy annan hobby

Svar på tråden Tråkigt liv, tråkiga helger