• Anonym (Oinspirerat)

Oinspirerat liv

Hej alla.
    Jag har egentligen mått dåligt näst in till hela livet. Visst har jag haft perioder där jag mått lite bättre, men generellt har jag haft mycket ångest och depression.

Orkar inte gå in på exakt varför och så.
    Men i vilket fall som helst. Jag har känt i flera år nu att livet liksom inte känns intressant. Jag ser inte fram emot något. Inte ens när jag försöker planera in någonting som jag tänker att jag "vill göra". 
    Känner mig liksom... loj, trött och som att livet är irriterande, deprimerande och ångestfyllt hela tiden.

När jag väl försöker komma på något att göra som ska kännas mer intressant att göra, så tröttnar jag på en gång. Liksom, jaha- det här var ju inte ens värt. 
    Känner mig liksom irriterad på att ens existera.

Hur blir man mer levande? Hur får man tillbaka livsgnistan? Vad lever NI för?
    Okej, jag vet vad en del kommer säga: Skaffa barn.
    Tyvärr är det inte möjligt för mig, varken kroppsligt eller psykiskt. Dessutom är jag singel och kommer förmodligen alltid vara.
    Vad har ni för tips på hur man känner sig mer tillfreds med livet?

• Svar på tråden Oinspirerat liv
  • Anonym (Wille)

Har du sökt hjälp? Jag tycker att det låter som att du kan vara deprimerad och en depression kan vara svår att ta sig ur själv. Kanske att du behöver samtalsstöd eller medicinering för att få hjälp att komma igång igen, hitta några intressen eller något som du känner ger mening till livet. 

Läste om en kille som var deprimerad som fick ett akvarium av en kompis. I början hade han panik, tyckte bara att det kändes jobbigt och var rädd för att ta livet av dem men de där fiskarna och arbetet med att mata, städa och lära känna fiskarna gjorde att han fick en liten gnista tillbaka. Ingen aning om det är något allmängiltigt eller något som skulle funka för dig men tyckte att det var en intressant historia och tror att ha något att ta hand om och bry sig om kan bidra till mening och ansvarskänsla.

• Freddie K

Jag känner ofta som du gör TS. Jag har väl egentligen inte så goda råd mer än att gå och prata med någon. Jag vet att det låter som en kliché, men det hjälper. Sen kanske kan viss medicinering hjälpa också.

Kämpa på! Solig

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Oinspirerat liv