Latable skrev 2024-03-23 06:03:03 följande:
Mycket möjligt.
På jobbet är hon motsatsen till lat dock.
Vi gjorde framsteg inatt.
I terapin har hon kommit underfund med hur illa behandlad hon blivit av allt mitt tjat om att bita ihop och och kämpa på med familj och göromål vilket gjort att hennes kärlek till mig tyvärr avtagit.
Jag blev jätteledsen och förmedlade att jag inte känt mig omtyckt och uppskattad på över två år. Efter min mening bröt hon fullständigt ihop, grät och kunde knappt andas. Jag tog med henne ut i friskluften och kramade om henne för att få henne att andas ordentligt. Det lugnade sig och vi kunde gå in och lägga oss.
Jag står absolut helt frågande till varför hon reagerade så starkt på min ärlighet.
Jobbet inom arbetsplatsen ger ofta bekräftelse direkt. Göromål hemma ger vinster men på längre sikt. Så för den som är lat lagd så kommer den personen att göra det jobb som den upplever att den måste göra eller ger omedelbara vinster medan det långsiktiga arbetet läggs på hyllan.
Då blir det så att personen tenderar att sköta sig på arbetsplatsen men skjuta upp sysslor som städning till sista minuten när gäster och annat ska komma, om det ens görs alls.
Hon reagerade väl så för att hon insåg att det var sant. Jag är imponerad av din inställning. Du verkar vara stark. Tur för henne att hon har dig.
I grunden skulle jag hävda att problemet är att din fru har en livsstil som leder till dålig självkänsla och följdproblem. Hur man ska få en sådan person att ändra sig vet jag inte. Det är en tiomiljoners-fråga.
Att vara positiv och uppmuntra alla bra tendenser är en väg att gå men det är på gränsen till omöjligt om man har att göra med en person som satt i system att skjuta upp sysslor.
Att köpa tjänster inom hemmet tror jag är den bästa iden faktiskt. Det underlättar även att vara positiv.
Även att sätta upp rutiner för vad som ska göras och till en början minimera dessa uppgifter så att det blir ett lyckat resultat.