BSS, Ultima thule och Sverigedemokraterna.
Är du intresserad av politisk historia, exempelvis med koppling till rubriken, då rekommenderar jag dig att läsa detta och lyssna på länkade program.
Jag startar den här tråden med anledning av att jag precis har lyssnat på de tre programmen radio P1 Dokumentär om bandet Ultima thule, som var väldigt mycket på tapeten under 1990-talet.
Efter lyssningen kan jag (som förövrigt inte är en fan av någon som nämns i rubriken) konstatera följande:
-Att det finns en uppenbar koppling mellan BSS och SD.
-Att det finns en uppenbar koppling mellan BSS och Ultima thule.
-Att det finns en uppenbar kopplingen mellan Ultima thule och SD.
-Att Ultima thule utnyttjades mot deras medvetande av BSS.
-Att Ultima thule gjort saker och gått med på saker för att nå framgång och tjäna pengar, men som egentligen går emot vad de står för.
-Att allt mainstreammedia har rapporterat om bandet har passerat ett åsiktsfilter innan det når dig.
-Att dubbla måttstockar råder. För vilken annan artist skulle nekas spelningar för att det kommer 20-30 pers på deras spelningar som heilar och skriker rasistiska sagord? Ulf Lundell kanske (som är en artist som omnämns). Det här är alltså samma media som hyllar artister som i sina texter står för en unken kvinnosyn, drogliberalism, förhärligande och bejakande av våld och andra kriminella handlingar samt visar förakt för vårt samhälle och kultur.
-Att stöd till ungdomskultur utan insyn och kontroll kan leda till motsatta effekter än de man syftar till, vad det gäller kriminalitet och annat destruktivt kleverne.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-03-20 07:17
Här är länkarna:
sverigesradio.se/avsnitt/ultima-thule-sa-skapas-sveriges-mest-kontroversiella-band-del-1-3
sverigesradio.se/avsnitt/ultima-thule-skinnskallarnas-nya-favoritband-del-2-3
sverigesradio.se/avsnitt/ultima-thule-bandet-som-spelar-sd-in-i-riksdagen-del-3-3