• Reclaimyourself

    Hur kan vissa ha så mycket energi?

    Jag syftar på folk som jämt har tusen järn i elden och alltid flera projekt igång samtidigt. 
    Exempelvis:  tar hand om hem, flera barn,  kanske även flera djur, jobbar 2-3 jobb, driver företag och/eller en blogg eller Youtube -kanal etc.
    Detta var bara lite olika extrema exempel.
    Men det finns ju en del människor som verkar ha obegränsat med tid och energi och jag förstår inte hur det går ihop utan att de blir utbrända, drabbas av sjukdom eller psykisk ohälsa etc? (Nu syftar jag alltså inte på alla dem som faktiskt går in i väggen och drabbas av något sådant! Utan på såna som orkar hålla på såhär i flera år och kanske till och med hela livet)

  • Svar på tråden Hur kan vissa ha så mycket energi?
  • Anonym (Md)

    Människor har olika energinivåer helt enkelt. Vissa upplever jobb, studier, barn eller intressen som mestadels något roligt och spännande vilket då inte sliter på samma sätt.

    Om man ser allt som jobbigt och hela tiden parerar detta med soffhäng för att vila, så hinner man inte med speciellt mycket nej.

    Sen finns det många som pressar sig, speciellt under småbarnsåren.

  • Anonym (Klippan)

    Ja, jag känner en sån, hon driver en gård och när hon jobbade så gick hon upp i ottan för att sen pendla till jobbet långt bort. bygger, Snickrar, krattar, bokför, projektering, lagar mat och tar hand om hushåll,röjer på åkrar,hugger bed, barnvaktar. Går och lägger sig sent, verkar inte behöva lika mycket sömn som andra. Inte en lugn stund. Klagar aldrig, verkar nöjd med livet och har hållt det här tempot ett bra tag.

  • MsM84

    Jag har en som lätt uppfattas så i min närhet. Dock har jag insett att hon lägger inte i närheten av 40 timmar i veckan på jobb så mycket tid tas därifrån.

Svar på tråden Hur kan vissa ha så mycket energi?