Opererade ut visdomstand utan mediciner, det gick jättebra.
Kom dit, fick lägga mig i stolen och fick bedövning. Denna kändes INGENTING! Bra och van tandläkare.
Sedan väntade de tills den tog. De la ett skynke över mig med ett hål i, kunde dock fortfarande se vad som hände. De satte något i munnen för att jag skulle slippa gapa själv hela tiden.
Det kändes inget när tanden togs ut. Min behövde delas och han behövde även skära i tandköttet, kändes INGET.
Sedan sydde de ihop. Jag fick sitta en stund på ?uppvaket? efteråt, pga att han ville se att det slutade blöda innan jag åkte hem. Där får man även vara om man fått lugnande.
Fick hämta ut corsodyl på apoteket (bakteriedödande munskölj).
Det var svårt att äta de första 2-3 dagarna. Åt mest typ fil och rinnande saker. När jag började med vanlig mat så tuggade jag på andra sidan.
Hade tyvärr ganska ont efteråt men hade bara alvedon och ipren, så här borde jag bett om starkare! Fick stanna hemma från jobbet typ dag 2-4 pga sömnbrist och svårt att äta så kände mig väldigt matt i några dagar.
Efter ett tag var det dags att ta bort stygnen. Bokade tid hos min vanliga tandläkare. Kan säga att ta bort stygnen gjorde ondare än att ta bort tanden. Det nöps och sved lite.
Men allt gick jättebra! Tandläkaren var toppen! Fick förresten träffa tandläkaren några veckor innan själva operationen och då fick jag svara på rädslor mm.
Hoppas du inte blir mer skrämd av mitt svar men bäst att du får höra riktiga upplevelser tänker jag? Själva operationen gick superbra för mig och värsta tiden var som sagt efteråt dag 2-4 men be om starkare värktabletter om det behövs!