• Anonym (M)

Är man tjock om man väger 70 kg ?

Om man är tjej och väger 70 till 166 cm, är man tjock då? Vad anser ni? och vilken är den perfekta längden och vikten?

• Svar på tråden Är man tjock om man väger 70 kg ?
  • Anonym

Ja enligt bmi har man övervikt.
    Enligt bmi bör du väga max 68 kg för att vara normalviktig

• Anonym (Anna)

Ja enligt bmi.
    Jag har fetma utifrån bmi men det mesta är muskler och rumpa/byst , så det beror på vilken fysik man har

• Anonym (Beror på)

Det beror helt på hur du ser ut! Du kan inte stirra dig blind på längd vs vikt.

• Mandel

Styrketränar du är du troligen inte tjock, rör du inte på dig alls är du troligen lite överviktig.
    Tjock blir man när det börjar vara BMI30 och man inte är vältränad så det bara är muskler.

BMI funkar inte på vältränade människor beroende på vad man tränar. Löpare är magra medans gymmare är mer muskulösa och tunga.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Rob)

Varför postar du detta i psykisk ohälsa?   Övervikt och psykisk ohälsa hänger ofta ihop.  Ta tag i din psykiska ohälsa och börja jobba med kost träning.

• OlleSQ

Räknat på BMI så ligger du precis över 25 och räknas därför som överviktig.

Hurvida du är tjock eller inte går inte att säga bara utifrån vikt/längd.

Det finns ju många som tränar hårt och har högre muskelmassa och vikt som inte är överviktiga, samtidigt som de finns de som är väldigt inaktiva och "normalviktiga" men som ändå är i riskzonen.

Det finns därmed ingen vikt och längd som är perfekt utan det är helt baserat på person och aktivitet.

Personligen föredrar jag långa tjejer (svag för långa ben gärna när hon går i klack) och har inga problem med att hon då blir längre än jag.

• Anonym (M)

Försökt gå ner i vikt men går inte? hur lite jag än äter och hur mycket jag än rör mig. Enda gången jag gick ner i vikt var under graviditeten då man får ökad förbränning?. 

• Anonym (Ssk)

Jag skulle säga att du överviktig, ditt bmi är förhöjt. Nu vet jag inte hur din kropp ser ut så är ju svårt att säga om du är tjock? Du kanske väger mycket för att du tränar väldigt mycket, vad vet jag.
    Hur du rör dig och vad du äter spelar ju också roll.
    Hur ser din kropp ut?

• Anonym (M)

Har två övervikt kg, får alltid höra att jag ser ut att väga 60 kg, så vet inte vad de är som gör att jag väger sphär mkt 

• Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-03-19 10:04:33 följande:

Försökt gå ner i vikt men går inte? hur lite jag än äter och hur mycket jag än rör mig. Enda gången jag gick ner i vikt var under graviditeten då man får ökad förbränning?. 

Om man är överviktig så äter du mer än kroppen behöver.
    Att du inte går ner i vikt hur lite du än äter stämmer inte
Svar på tråden Är man tjock om man väger 70 kg ?