• Anonym (Olustig)

    Övertramp eller överreaktion?

    Hade en relativt ny herrbekant över inatt och jag sitter här med en olustig känsla i kroppen. Jag sa aldrig stopp eller nej så egentligen tror jag inte att han gjorde något fel. Men han gjorde saker som jag helst hade sett att vi diskuterat på förhand. 

    Han var över lag väldigt brysk och envis när vi hade sex. Bland annat höll han fast mitt huvud så att jag inte fick luft några gånger och höll kvar när jag försökte ta mig loss när jag utförde oralsex på honom, sa saker som "Nej bättre kan du! Ta hela kuken." när jag slog av lite på takten för att hämta andan

    Han försökte också få in hela handen i mitt kön igår så av förklarliga skäl var jag väldigt öm idag. Sa när han ville ha sex nu på morgonen att jag var alldeles för öm och drog mig undan hans kyssar. Ändå la han sig över mig och knuffade isär mina ben och trängde in i mig när jag väldigt uppenbart (enligt mig) signalerade att det var väldigt obehagligt.

    Ytterligare en sak som störde mig men där jag inser att det var lika mycket mitt fel men som liksom spär på känslan av obehag är att han kom i mig trots att jag påpekat både innan och under att jag inte ville det.

    Jag vet ju att jag skulle stått på mig men kände mig inte så tuff där och då, i och med att han var så framfusig blev jag nog lite ställd. Har jag rätt att tycka att det var ett övertramp eller är det bara jag som överreagerar?

  • Svar på tråden Övertramp eller överreaktion?
  • GinTonic

    Tycker nog att dina signaler ändå borde nått fram. Får känslan av att han inte kunde känna in situationen vilket är beklagligt. Han verkar också bara brytt sig om att knulla av sig helt utan interaktion på ett bryskt och tråkigt sätt. Kanske han borde fått ett tydligt nej innan han trängde in i dig nu på morgonen. 
    Förstår din reaktion och tycker inte du är på ngt sätt överkänslig.

  • Anonym (kram)

    Han skulle varit mer inkännande. Saker som kan upplevas lite hårt och tänt tidigare partners kan vara för mycket för en annan. Det som skedde på morgonen var ett rent övergrepp. Ha inte sex mer med någon som redan nu visar att han inte förstår gränser. Han är farlig.

  • Anonym (HmJ)

    Nej, tycker inte att du är överkänslig eller att du överreagerar 

  • Anonym (Olustig)

    Tack för stöd. 

    Är van vid lite hårdare tag med tidigare partners, i både rollen som dominant och undergiven, men då brukar vi alltid hålla benhårt på vad som är överenskommet innan träffen. Finns inga uttalade regler eller gränser kollar man av om allt känns okej under tiden... Sen kunde jag ju ha avbrutit men var rädd för hur han skulle reagera, i och med att jag redan erbjudit honom att sova över. Därför känner jag att det hamnar lite i en gråzon, för det fanns ju samtycke till sexet (på kvällen i alla fall) men inte allt som hände under tiden, men jag sa ju heller aldrig nej. Så kanske mer ett tänjande på mina gränser som jag inte var bekväm med. 

    Skäms över hur omdömeslös jag själv var som inte satte tydligare gränser också, och nu får stå med konsekvenserna. 

    Ringt och pratat med honom och han verkar inte riktigt se problemet, att vi båda var skyldiga till missförstånden och att han trodde att jag gillade det. Förstår att vi båda är medskyldiga men jag hade nog uppskattat lite mer omtanke.

  • Anonym (Du sa nej)
    Anonym (Olustig) skrev 2024-03-17 13:58:08 följande:

    Tack för stöd. 

    Är van vid lite hårdare tag med tidigare partners, i både rollen som dominant och undergiven, men då brukar vi alltid hålla benhårt på vad som är överenskommet innan träffen. Finns inga uttalade regler eller gränser kollar man av om allt känns okej under tiden... Sen kunde jag ju ha avbrutit men var rädd för hur han skulle reagera, i och med att jag redan erbjudit honom att sova över. Därför känner jag att det hamnar lite i en gråzon, för det fanns ju samtycke till sexet (på kvällen i alla fall) men inte allt som hände under tiden, men jag sa ju heller aldrig nej. Så kanske mer ett tänjande på mina gränser som jag inte var bekväm med. 

    Skäms över hur omdömeslös jag själv var som inte satte tydligare gränser också, och nu får stå med konsekvenserna. 

    Ringt och pratat med honom och han verkar inte riktigt se problemet, att vi båda var skyldiga till missförstånden och att han trodde att jag gillade det. Förstår att vi båda är medskyldiga men jag hade nog uppskattat lite mer omtanke.


    Det där låter som övergrepp. Du sa nej. Och bara för att du sa ja kvällen innan betyder inte det ja idag. Jag ville inte att min man tog mej på brösten igår, något jag normalt sätt gillar. Så han tog mej på brösten, för att jag brukar gilla det. Men jag fick säga till han faktiskt, så han slutade. Kort sagt ska ett nej allt respekteras och du sa nej.
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Du sa nej) skrev 2024-03-17 14:06:20 följande:
    Det där låter som övergrepp. Du sa nej. Och bara för att du sa ja kvällen innan betyder inte det ja idag. Jag ville inte att min man tog mej på brösten igår, något jag normalt sätt gillar. Så han tog mej på brösten, för att jag brukar gilla det. Men jag fick säga till han faktiskt, så han slutade. Kort sagt ska ett nej allt respekteras och du sa nej.
    +1
  • Anonym (aero)

    Verkar inte helt klart hur situationen var omkring denne 'herrbekant'. Var det en avtalad sexträff med övernattning som spårade ur, eller var det mer en vanlig dejt som utvecklade sig åt hårdporr SM hållet utan att ni alls diskuterat något om sex och då speciellt sex med hårdare tag innan?

    Om det är det första tycker jag inte du bör försätta dig i situationer där du är 'rädd' för hur han vill reagera om du säger ifrån, och om det är det andra tycker jag du bör avsluta bekantskapen med denne herre, eftersom denne uppenbart saknar spärrar för vilka handlingar och repliker som kan vara lämpliga med personer vars sexuella historik och preferenser man inte känner så väl.

  • Anonym (.)

    jag hatar män som honom. Som inte iakttar och lyssnar på den andra partern. Hoppas det annars är ok med dig TS, inget du gjort var fel överhuvudtaget. Det är han som är en råtta. Det där kan definitivt räknas som ett övergrepp

  • Anonym (Men hallå!)

    Han är en pissråtta. Stryk från alla kontakter.

Svar på tråden Övertramp eller överreaktion?