• Anonym (Tom)

    Lämna min fru för chansen att få ett barn?

    Min fru och jag kan inte få barn. Vi har försökt i flera år med hjälp men gav upp då det höll på att kosta henne livet..

    Nu är hon för gammal (45) och jag förlikade mig med att inte få bli far. Det kändes ok att satsa på annat. Hon sörjde mer. Jag såg andra fördelar med ett liv bara vi två.

    Men senaste året känner jag helt annorlunda. Jag vill verkligen ha barn. Längtar t.o.m.

    Tankarna går att lämna min fru och satsa på en annan kvinna. Men det dåliga samvetet krossar mig. Det skulle vara så otroligt förkrossande för min fru. Samtidigt så vill jag leva ett familjeliv med egna barn.

    Har haft två flickvänner som blev gravida med mig (abort) innan jag träffade min fru så har förhoppningar om att kunna bli pappa.

    Min fru är fantastiskt på alla vis och det SISTA jag vill är att göra henne olycklig. Men jag klarar inte att leva ett liv utan en egen familj :( vad fan gör jag??

  • Svar på tråden Lämna min fru för chansen att få ett barn?
  • Anonym (Mycket att ta hänsyn till!)

    Hur gammal är du själv?
    Tänker att du först ska hitta en kvinna och sen skaffar man sällan barn på en gång utan man lär ju känna varandra förste ett ta.
    Sen om du är ungefär jämngammal med din fru så hur gammal tänker du att din nya kvinna ska vara?
    Många kvinnor som väljer män över 45 är ju då själva oftast 35+ och då har ju redan många kvinnor redan barn så då ska du också hitta en kvinna som vill ha fler barn och det kan ju också då bli att du får bonusbarn på köpet.
    Ska du skilja dig och sen träffa en ny och du är jämngammal med din fru kommer du att vara närmare 50 år och visst kan män bli fäder långt upp i åldrarna men även män  har svårare att göra en kvinna gravid ju äldre han är så det är inte alls säkert att det går fort för att du kunde göra kvinna gravida när du var yngre och är den kvinna du ska skaffa barn över 35 kan hon också ha svårare att bli gravid så det är inte säkert att det går så smidigt med en ny kvinna heller.
    Men hur tänker du?
    att det är lätt för dig att hitta en ny kvinna som vill skaffa barn med dig ganska så snabbt? vilket åldersspann tänker du? kan du tänka dig bonusbarn?
    Skulle det vara lätt för dig att älska en ny kvinna utan att tänka på din nuvarande fru?
    Du har mycket att tänka över!

  • Tow2Mater

    Ja, klarar du inte att leva ett liv utan en egen familj så måste du ju lämna och hitta någon annan att bilda familj med. Det måste ju din fru kunna forstå.

  • Anonym (S)

    Adoptera eller familjehem? Annars återstår bara att lämna och hoppas på att hitta en som kan få barn. Om du känner sådan längtan kan det bli svårt för dig att vara lucklig i din situation. 

  • Anonym (Ditt liv)

    Rent krasst så är det ju ditt liv du ska leva och du ska vara nöjd med dina val. Du ska inte stanna i en relation du kommer att ångra livet ut.. Livet är kort och vill du verkligen ha barn så kanske det är värt att satsa innan det är för sent? Självklart kommer din fru bli förkrossad, men är det din dröm att få just biologiska barn så finns det inte så många alternativ. Du vill inte ligga bitter och ångerfull på din dödsbädd sedan.

  • Anonym (???)

    Varför skriver du inte hur gammal du själv är? Rätt så avgörande information för att kunna tycka något. Är du själv också 45+ får man väl nog säga att tåget redan har gått för dig också eller skall någon bli gravid med ditt barn någon veckan efter du har lämnat din fru? 

  • Anonym (SL)

    Som flera har skrivit så är det ju ditt liv och du ska göra val utifrån vad du tror kommer göra dig lycklig.
    Men...du ska även leva med dina val och det finns ju inga garantier att du kommer bli pappa bara för att du dumpar din fru...
    Du kanske faktiskt inte hittar rätt person att skaffa barn med eller låt oss säga att du hittar rätt person men även hon har svårt att bli gravid....Ska du dumpa henne med då? 

    För mig är det skillnad på att gå isär för att man vill olika kring barn och att dumpa någon för att hen är infertil eller på annat sätt inte kan få barn...
    För mig är det ganska elakt faktiskt...

  • Anonym (Tom)
    Anonym (Vår) skrev 2024-03-15 17:28:56 följande:

    Ja, adoptera


    Det är svårt att få adoptera när båda är över 40. Även åldersgräns där. Men oavsett är det inte vad jag vill.. vill ha ett barn av eget kött och blod.. det ville även frun
Svar på tråden Lämna min fru för chansen att få ett barn?