• Anonym (”fröken narcissistisk”)

    Ledsen o nere

    Hur hade ni reagerat om ni får höra av er partner att han/hon ventilerat av sig på jobbet om problem och du är ett av samtalsämnena? Kollegan till partnern som beklagar sig säger att du måtte ha narcissistiska drag eller är sociopat och borde söka hjälp. Sen sitter de tillsammans och googlar. Och kollegan till din partner känner inte ens dig. Tydligen pratas det om vad som helst och du får inte berättat vem denna kollega är. Detta har hänt mig och man känner sig enormt kränkt, ledsen. Trodde ändå vårt förhållande och problem som uppstår ibland var privat och inget man pratar med någon på jobbet om. Kan tillägga att det inte är några kollegor jag träffat under vår tid tillsammans och min partner har jobbat på sitt jobb lite över 2 år. Jag tycker han borde säga vem det är han sitter och pratar illa om mig med men han vägrar. Jag hade förstått om han behöver prata av sig om det var stora problem vi har men det har vi inte. Och då att han vänder sig till sin mamma, syskon eller nära vän. Men en kollega som han inte ens vill säga namnet på? Jag känner inte att vi har stora problem i förhållandet och om det var så varför kan han inte prata av sig med mig? Jag är höggravid med vårt tredje barn och så får man detta som en jävla käftsmäll. Har just nu bara lust o packa ihop mitt och flytta 

Svar på tråden Ledsen o nere