• Anonym (TS)

Är så rädd för att "rasa" när pressen minskar...

Jag har levt under otrolig press senaste åren. En ofungerande sambo och ett jobb med otroligt hög arbetsbelastning. Nu har sambon (efter 10 års kämpande!!!) fått utredning och diagnos och nästa steg är att se vad han behöver för stöd. Jag har fått en ny chef som verkar ta situationen på allvar avseende min arbetsbelastning.

Men det känns som att jag gått på survival-mode i flera år. Konstant stress. Aldrig vila. Skött allt hemma, allt på jobbet. Aldrig återhämtat mig. Känt mig utbränd i flera år. Nu är jag sååååå orolig att jag kommer rasa totalt när sambon får stöd att kunna hjälpa till mer och pressen på jobbet minskar. Känner mig redan nu mer sentimental. Blir lättare förkyld osv. Känns som att kroppen är mer "mottaglig" och kommit ur stadiet där den tränger bort allt för att orka prestera. 

Någon som varit med om detta? Känns som att jag kommer "gå in i väggen" när jag kan släppa på alla måsten och börja fokusera mer på mig själv.
  • Svar på tråden Är så rädd för att "rasa" när pressen minskar...
  • Anonym (Mia)

Fördelen är att du vet om att det ska lätta redan nu. Kan du förbereda dig, kanske söka hjälp för att inte krascha? Sedan så ändras det väl inte från en dag till en annan, utan det blir väl en process som tar lite tid. 

Svar på tråden Är så rädd för att "rasa" när pressen minskar...