Ni som blev sexuellt utnyttjade som barn?
Jag bär på enormt mycket ilska. Med ilska så menar jag att jag har kort stubin, blir lätt irriterad och helt enkelt har ett dåligt humör (jag är inte våldsam)
Jag har varit såhär så länge som jag kan minnas och vet inte varför.
Så av en slump såg jag en video på Youtube där en man beskrev sig själv precis som jag. Det kom fram att han som barn blivit sexuellt utnyttjad och aldrig berättat det för någon.
Då började jag fundera.
Jag blev sexuellt utnyttjad som barn. Av min egen storebror. Jag har vaga men ändock klara bilder av att han lurade ned mig under täcket och tafsade på mig innanför trosorna. Jag har bara minnet av att detta skedde en gång men delade det vid vuxen ålder med mil syster och fick veta att han över gjort samma sak emot henne.
Det här är något jag burit på i hela mitt lov. Jag delade det vid ett tillfälle med min moster som svarade att det var "normalt att pojkar gör så". Vilket det såklart inte är. Han är 8 år äldre än mig och det här hpnde när jag var runt åtta år så han var i tonåren.
Kan det har vara roten till all ilska jag bär på? Kan det ha hänt vid fler tillfällen men jag har helt enkelt förträngt det?
Och framförallt. Vad gör jag åt det?