Vad tycker du om att trådstarten citeras?
Vad tycker du om att de som svarar i en tråd citerar trådstarten?
Beror på var i tråden det sker. Om det sker när diskussionen pågått ett tag tycker jag att det är bra, för att visa att personen kommenterar just trådstarten, inte diskussionen som uppstått. De har ju verkligen en tendens att dra iväg.
Att det så ofta görs beror på att man annars inte kan läsa inlägget man svarar på. Föräldralivs dåliga forumlösning alltså.
Oftast onödigt, och när trådstarten är en halv roman är det riktigt irriterande att behöva scrolla sig igenom hela.
Men om tråden halkat in på sidospår kan det ibland vara en fördel att citera trådstarten, för att göra tydligt vad man svarar på.
Beror på var i tråden det sker. Om det sker när diskussionen pågått ett tag tycker jag att det är bra, för att visa att personen kommenterar just trådstarten, inte diskussionen som uppstått. De har ju verkligen en tendens att dra iväg.
Kan inte bry mig mindre.
Värre när folk använder tråden för att tjafsa.
Kan inte bry mig mindre.
Kan inte bry mig mindre.
Citera hela inlägget= onödigt
Citera delar för att betona= ja
Spelar ingen roll.
Har ingenting emot det, tycker det kan vara praktiskt. Det är värre när någon svarar på ett inlägg med inklistrade "fakta" långa rader man scrollar igenom utan egna egentliga åsikter. Möjligen någon kryptisk mening. Ingen läser det ens.
Finns speciellt en karaktär som spammar på det sättet.