Blir jag sjukskriven? Sammandragningar
jag har ett barn fött i vecka 35 sedan tidigare. Nu är jag gravid i vecka 32 och jag har mycket sammandragningar så fort jag rör på mig. På kvällarna förra veckan hade jag sådana som gjorde ont, kanske 4-5 stycken per kväll så inget regelbundet men de gjorde ordentligt ont liksom ner mot rumpan och jag fick vara tyst och andas, precis som en tidig förlossningsvärk. När jag sa detta till barnmorskan blev hon orolig och skickade mig till BB-akuten där de såg att min livmodertapp vad 27 mm (den skulle vara längre än 25 mm så det var den), men läkaren sa att jag skulle vada sjukskriven i en vecka och sedan få en ny läkartid för mätning. Under tiden jag har varit hemma sjukskriven har jag fortsatt haft mycket sammandragningar, men väldigt få som har gjort ont vilket har känts skönt. Så det har ändå gjort skillnad tycker jag. Jag har ett stressigt och aktivt jobb.
Nu börjar jag fundera på vad läkaren kan tänkas säga när jag ska dit imorgon. Jag undrar om jag kommer bli fortsatt sjukskriven och i så fall om det blir på 50 eller 100 procent. Det hade varit så skönt att få fortsätta vara hemma och vila, är lite orolig att det här barnet också ska komma tidigt precis som min dotter gjorde. Jag har också fått veta att jag har GBS, jag vet inte om det är något som påverkar.
npgin som har liknande erfarenhet och vet vad jag skulle kunna förvänta mig?