• cleoeme

    Ni som inte orkar vara i förh

    Jag har i hela mitt liv alltid varit i olika relationer. Har liksom aldrig varit singel speciellt länge, har alltid hittat en ny partner rätt snabbt efter ett avslutat förhållande. Så har det varit sen jag var 17 år.
    Idag är jag 30 år och har två barn med en man. Efter jag separerade med honom så hittade jag en ny partner efter bara några månader och nu har det förhållandet också tagit slut.
    Den senaste killen jag var ihop med har jag dock fortsatt träffa då och då och han vill bli tillsammans med mig igen. Men jag bara känner att jag verkligen inte vill längre.
    Jag vill inte vara med honom eller någon annan. Mycket av det tror jag beror på min psykiska ohälsa, jag är deprimerad och är totalt utbränd och sjukskriven från jobbet.
    Jag mår så dåligt att jag inte orkar ha ett förhållande igen. Jag orkar inte skriva med någon, inleda något, träffas eller nåt. Jag vill bara vara själv.
    Jag har inte en aning om hur jag ska kunna må bättre igen heller. Jag isolerar mig men känner mig ändå inte ensam.
    Men det är första gången i mitt liv som jag känner mig känslomässigt urladdad, att jag inte har någon kärlek kvar att ge till någon annan än mina barn.
    Jag drömmer dock om man, gifta mig, hus, semestrar osv. Jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att bli friskare. Jag går I någon slags behandling för mitt mående men det ger mig ingenting, mår inte bättre av det.
    Jag har liksom heller inte berättat för någon om mitt mående. Jag låtsas som om allt är bra när jag träffar vänner och familj. Drar mig undan en del också.
    Är det någon annan som någonsin känt likadant som mig?
  • Svar på tråden Ni som inte orkar vara i förh
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har aldrig haft ett förhållande, men längtar efter att träffa nån. Samtidigt så skrämmer det mig, då jag är så van att bo själv, och jag kan inte tänka mig att bli sambo.
    Om du känner att du vill vara själv just nu, då är det ju så. Längre fram så kanske du har energi och lust igen att träffa en man. Och kanske att särbo skulle funka bäst? En bra grej är nog att försöka att inte känna stress över det. Det får ta den tid som behövs.

  • cleoeme
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-10 21:36:19 följande:

    Jag har aldrig haft ett förhållande, men längtar efter att träffa nån. Samtidigt så skrämmer det mig, då jag är så van att bo själv, och jag kan inte tänka mig att bli sambo.
    Om du känner att du vill vara själv just nu, då är det ju så. Längre fram så kanske du har energi och lust igen att träffa en man. Och kanske att särbo skulle funka bäst? En bra grej är nog att försöka att inte känna stress över det. Det får ta den tid som behövs.


    Ja, tack. Tänker nog orimligt mycket på det. Barnbiten för min del är klar, vill inte ha fler så jag behöver liksom inte stressa över det iallafall. 
    Men sen tanken på att bo ihop med en man igen får mig att rysa...det är faktiskt otroligt psykiskt och fysiskt krävande att bo ihop med en man. Så särbo tror jag hade varit bäst. Men hur många män vill vara särbo egentligen tänker jag? Vara gift OCH särbo.. känner ingen som har det så.
  • Anonym (Kaffedraken)
    cleoeme skrev 2024-03-10 21:45:00 följande:
    Ja, tack. Tänker nog orimligt mycket på det. Barnbiten för min del är klar, vill inte ha fler så jag behöver liksom inte stressa över det iallafall. 
    Men sen tanken på att bo ihop med en man igen får mig att rysa...det är faktiskt otroligt psykiskt och fysiskt krävande att bo ihop med en man. Så särbo tror jag hade varit bäst. Men hur många män vill vara särbo egentligen tänker jag? Vara gift OCH särbo.. känner ingen som har det så.
    Jag tror många vill vara särbo. Vara gifta och särbo kanske inte är så vanligt. Men ni ska ju göra det som känns bäst för just er. 
Svar på tråden Ni som inte orkar vara i förh