• trissemiss

    2 missfall inom 4 månader

    Går precis igenom mitt andra missfall inom loppet av 4 månader. Har ett barn som jag fick före 30 års ålder. Har nu passerat 35. Av olika skäl har vi ?tvingats? vänta med syskon och är nu livrädd att det aldrig blir någon bebis igen.


     


    Har fina värden kring sköldkörtel, vitaminer/mineraler, blodbild, hjärta/lever/njurar/blodsocker etc. BMI på runt 27 så skulle såklart kunna gå ner några kilo men betvivlar starkt att det lilla extra underhudsfettet gör mig någon skada som kvinna. Dricker inte alkohol, brukar ingen tobak, håller nere på koffeinintaget (vid graviditet 0-50 mg/dag).


     


    Äter Multivitamin, omega3, q10, d-vitamin samt extra zink och c-vitamin. Inga läkemedel utöver melatonin till natten ibland (tar naturligtvis inte detta när jag är gravid). 


     


    Är så fruktansvärt ledsen och rädd att det är något som stöter bort friska foster ex. relaterat till immunförsvar eller progesteronnivåer. Verkar ju åldern till trots ha så lätt att bli gravid, men ha så svårt att få behålla. 


     


    Vad tror ni om chanser att få prova tillskott av progesteron, kortison eller blodförtunnande trots att jag ?bara? haft 2 missfall? Känns så hopplöst att i blindo försöka igen utan något extra stöd i botten.


     


    Söker också med ljus och lykta efter en bra och kunnig gynekolog runt mälardalstrakten Stockholm-Uppsala-Västerås, några tips?

Svar på tråden 2 missfall inom 4 månader