• Hsim

    Stor blödning pga av blodansamling i vecka 7/vecka 8, någon som haft blödningar under er graviditet?

    Upplevde igår en kraftig blödning, så pass stor att det rann igenom likväl underkläder som jeansen, i vecka 6+6. 


    Åkte till gynakuten och förberede mig på att få dåliga nyheter.

    Till min förvåning så såg vi en liten böna som mätte precis storleken 6+6 och där hjärtat slog. 


    Läkaren hittade en blodansamling bredvid hinnsäcken. Hon kunde inte svara på om det var ett begynnande missfall eller om anledningen till att den fanns där. 


    Jag fick cyklokapron som jag ska äta för blödningarna,  sen ha is i magen om det inte förvärras, tills jag ska titta in med vul igen om 10 dagar. 


    blöder lite vid toabesök och har som svag molvärk hela tiden. 


    Är det någon som upplevt något liknande? Hur gick det för er? 


    hade ett MA i höstas, där man hittade en tom hinnsäck i v.10 men då hade jag inte stora blödningar. Så så överraskad nu, när jag haft en kraftig blödning men ändå fått se något med slående hjärta där inne.

  • Svar på tråden Stor blödning pga av blodansamling i vecka 7/vecka 8, någon som haft blödningar under er graviditet?
  • Anonym (Yes)

    Jag hade så under min tredje graviditet. Ett hematom som jag blödde ifrån under tidig graviditet, vill säga. Blödde till och från under Några veckors tid, allt ifrån färskt rött blod som rann till bara bruna flytningar. 


    Resultatet av den graviditeten ligger just nu och sover bredvid mig och är idag 3,5 år gammal. En helt frisk liten kille. 

  • Hsim
    Anonym (Yes) skrev 2024-03-10 20:09:59 följande:

    Jag hade så under min tredje graviditet. Ett hematom som jag blödde ifrån under tidig graviditet, vill säga. Blödde till och från under Några veckors tid, allt ifrån färskt rött blod som rann till bara bruna flytningar. 


    Resultatet av den graviditeten ligger just nu och sover bredvid mig och är idag 3,5 år gammal. En helt frisk liten kille. 


    Åh skönt att höra att det gick bra, fick du kraftiga blödningar? Försvann det sen av sig själv? 
Svar på tråden Stor blödning pga av blodansamling i vecka 7/vecka 8, någon som haft blödningar under er graviditet?