• Anonym (Liv)

Mörkt liv

Har blivit sjuk. Har ont i hela kroppen. (hals, öron, huvud, ja. alla leder.)

Dessutom har jag varit deprimerad större delen av mitt liv, och jag är helt slut. Jag är stressad över att jag inte "kommit någonstans i livet."

JAG. ORKAR. INTE. MER.

Jag misslyckas med allt jag tar mig för. Studier, får inget jobb.
    Har ätstörning, sömnsvårigheter, är ensam.
    Livet är inte värt att leva.

Jag orkar inte med hur fattig och misslyckad och ensam jag är.
    Dessutom har jag ständigt ont i kroppen (utöver permanent depression och ångest som tar alla energi.) 

Drömmer om att jag ska slippa vakna på morgonen. Till mitt förtret gör jag ju tyvärr det.
    Inte värt att försöka längre. Inget går som jag vill.
    Skulle kunna räkna upp så många anledningar till varför mitt liv är så mörkt, men jag tror inte ni orkar lyssna på det.
    :(

• Svar på tråden Mörkt liv
  • PredatorX

Jag vill bara säga att jag förstår din uppgivenhet. Har varit där större delen av mitt liv och är där stundtals fortfarande så jag förstår. 

• Anonym (Liv)
    PredatorX skrev 2024-03-09 21:32:53 följande:

Jag vill bara säga att jag förstår din uppgivenhet. Har varit där större delen av mitt liv och är där stundtals fortfarande så jag förstår. 

Jag har också fysiska skador som påverkar mitt mående. :( Orkar inte mer.
  • Anonym (Ge inte upp)

Det smärtar att höra om dina känslor inför livet och jag vill bara berätta att du inte alltid kommer att tänka och känna såsom du gör nu. Om du inte redan pratat med någon närstående eller vänt dig till vården är det dags att göra det nu så att du får hjälp ur ditt mörkret, så som du känner ska du inte behöva känna. Självmordslinjen, telefon: 90101 har öppet dygnet runt och jag är säker på att du kommer att få prata med en förstående och fin människa som kan hjälpa dig vidare. Stora kramar till dig

• Anonym (Liv)
    Anonym (Ge inte upp) skrev 2024-03-09 21:37:58 följande:

Det smärtar att höra om dina känslor inför livet och jag vill bara berätta att du inte alltid kommer att tänka och känna såsom du gör nu. Om du inte redan pratat med någon närstående eller vänt dig till vården är det dags att göra det nu så att du får hjälp ur ditt mörkret, så som du känner ska du inte behöva känna. Självmordslinjen, telefon: 90101 har öppet dygnet runt och jag är säker på att du kommer att få prata med en förstående och fin människa som kan hjälpa dig vidare. Stora kramar till dig

Jag har pratat med dem, självmordslinjen många gånger.
    De är hjälpsamma ibland, ibland inte.

Hur mycket jag än pratar om saker, kommer min kropp aldrig helas, mina hemska minnen raderas, eller mitt liv bli mer ljust. :(
    önskar jag vågade avsluta allt. Men det är jag för feg för.
  • Anonym (Liv)

Puff. Vad kan jag göra för att slippa lida i livet?

• Anonym (Lisa)

Välkommen till klubben 😂 

Nej,  men allvarligt du är ABSOLUT INTE ENSAM om att må skit och vilja ta livet av dig då och då..Helt naturligt nuförtiden!

Det ÄR inget konstigt iaf att må på det sättet nu..även om inte just det kanske kommer göra att du kommer må bättre så kanske det kan få dig att må lite lite bättre iaf att veta att du inte alls är så ensam som du trodde från första början kanske?

Det har iaf hjälp mig med tiden att "prata" med andra som är som mig..
    Jag är numera andlig (vilket hände efter en period av stark dödsångest och ensamhet)  och pratar helst med andra andliga som tror på samma saker som mig.

Kanske du behöver prata med andra som är som dig, som har samma värderingar som dig, osv...

Du klarar det här TS! Om jag gjorde det så kan du med!

• Tow2Mater

Har du kontaktat vården angående det fysiska onda, ätstörningen, sömnsvårigheterna, och depressionen? Det finns hjälp att få. Du får borja bena upp och ta hjälp med en eller ett par saker i taget.

• Anonym (killen)
    Anonym (Liv) skrev 2024-03-09 21:02:00 följande:
    Mörkt liv

Har blivit sjuk. Har ont i hela kroppen. (hals, öron, huvud, ja. alla leder.)

Dessutom har jag varit deprimerad större delen av mitt liv, och jag är helt slut. Jag är stressad över att jag inte "kommit någonstans i livet."

JAG. ORKAR. INTE. MER.

Jag misslyckas med allt jag tar mig för. Studier, får inget jobb.
    Har ätstörning, sömnsvårigheter, är ensam.
    Livet är inte värt att leva.

Jag orkar inte med hur fattig och misslyckad och ensam jag är.
    Dessutom har jag ständigt ont i kroppen (utöver permanent depression och ångest som tar alla energi.) 

Drömmer om att jag ska slippa vakna på morgonen. Till mitt förtret gör jag ju tyvärr det.
    Inte värt att försöka längre. Inget går som jag vill.
    Skulle kunna räkna upp så många anledningar till varför mitt liv är så mörkt, men jag tror inte ni orkar lyssna på det.
    :(

Känner igen det där. Men har överkommit dessa problem relativt bra ändå.

Gillar du hundar, isåfall passa vi perfekt. Men då vi båda skriver anonymt så lär vi aldrig träffas. 

Så ger dig lite tipås på vägen. Käka 2 tabletter D vitamin om dagen. B 12. Samt sluta röka cigg. För mig funkade det att pressa sig själv till vitt snus. Tuggummi under 4 dagar sedan var det okej. 

Börja dricka gin (är en fd hasch rökare) med många allergier. Gin med sprier zero. Det funkar. Citrus i det så du får inte vara allergisk mo citrus frukter..

Får man drömma om något ? Ja, då hade du velat vara med min hund om dagarna när jag arbetar och Varit den jag får älska och varit trogen både utifrån mig själv samt dig.

För en kvinna som dig är ine världen omöjlig. Det enda som behövs är att göra det kontaktbar till dom som skulle passa dig. Samt att du säker ställer djurets välbefinnande framför ditt egna.

• Anonym (Liv)
    Tow2Mater skrev 2024-03-09 22:16:14 följande:

Har du kontaktat vården angående det fysiska onda, ätstörningen, sömnsvårigheterna, och depressionen? Det finns hjälp att få. Du får borja bena upp och ta hjälp med en eller ett par saker i taget.

Typ..
    Jag har mått så här i hela mitt liv. Så länge jag kan minnas.
    Har haft läkarkontakt, det som har skett är att jag fått antidepressiva, som jag mått skit av, och till och med fått mindre matlust av. Så nu äter jag inga antidepressiva.

En gång har jag provat en tablett mot ångest som var stark och lugnande, för att kunna somna. Men fick inget recept på det, det var efter ett läkarmöte i akutsituation. 

Tror tyvärr inte det finns mycket som går att göra åt det här.
    Minnena är kvar, min skadade kropp kommer aldrig helas, jag blir mer och mer ensam ju mer åren går. 
  • Anonym (Liv)
    Anonym (killen) skrev 2024-03-09 22:19:28 följande:

Känner igen det där. Men har överkommit dessa problem relativt bra ändå.

Gillar du hundar, isåfall passa vi perfekt. Men då vi båda skriver anonymt så lär vi aldrig träffas. 

Nej, jag gillar inte djur, generellt.

Så ger dig lite tipås på vägen. Käka 2 tabletter D vitamin om dagen. B 12. Samt sluta röka cigg. För mig funkade det att pressa sig själv till vitt snus. Tuggummi under 4 dagar sedan var det okej. 

D-vitamin och B12 äter jag så ofta jag minns. Glömmer rätt ofta. Ska jag sluta röka när jag inte ens röker? 

Börja dricka gin (är en fd hasch rökare) med många allergier. Gin med sprier zero. Det funkar. Citrus i det så du får inte vara allergisk mo citrus frukter..

Alkohol dricker jag inte.

Får man drömma om något ? Ja, då hade du velat vara med min hund om dagarna när jag arbetar och Varit den jag får älska och varit trogen både utifrån mig själv samt dig.

Va?

För en kvinna som dig är ine världen omöjlig. Det enda som behövs är att göra det kontaktbar till dom som skulle passa dig. Samt att du säker ställer djurets välbefinnande framför ditt egna.
    Det här har ingen relevans till mitt inlägg.

Svar på tråden Mörkt liv