• Anonym (Ångest)

Voxra vid ångest

Hej, jag lider av psykisk ohälsa med grov ångest och upprepade depressioner. Jag har ätit nästan alla ssri och snri och gått prova stämningsstabiliserande. Jag har haft atarax och stesolid vid behov. 

nu äter jag ssri och lagt till Voxra 150mg. Jag har nu läst att Voxra inte ska ges om man har ångest eller GAD! Är ser någon som äter Voxra där även ångesten blivit bättre???

• Svar på tråden Voxra vid ångest
  • FtS70

Voxra i sig är verkningslöst mot ångest, men visst kan man ta det som kombinationspreparat om man lider av ångest. 

• Anonym (Ångest)

Jag äter Sertralin 100mg också sedan innan. Hjälper den mot ångest eller vara mot depression? Voxra gör att man blir piggare med andra ord? kan Voxra ge MER ångest som en biverkning?

• FtS70

Tänkbar kombination även om andra SSRI kan vara effektivare mot ångest. Att Voxra kan ge ökad ångest är ingenting jag har erfarit. 

• Anonym (Ångest)
    FtS70 skrev 2024-03-09 16:03:09 följande:

Tänkbar kombination även om andra SSRI kan vara effektivare mot ångest. Att Voxra kan ge ökad ångest är ingenting jag har erfarit. 

Vilka ssri är bättre mot ångest än Sertralin? Voxra har jag för min depression, och Sertralin för både depression och ångest. Jag läste i andra trådar are folk skrivit att Voxra kan ge ångest som biverkning och ska absolut inte ges till någon som lider av ångest
  • FtS70

Escitalopram är väl första alternativet. Voxra har rapporterats ge ökad ångest till vissa patienter, det är sant, men det fick också studier som visar på god effekt i kombination med SSRI. Det viktiga är hur du reagerar. 

• Anonym (Ångest)

Är Escitalopram samma som Citalopram? Jag får utvärdera hur denna kombination funkar. vet du hur lång tid det tar innan Voxra ska ge effekt? Nu äter jag Sertralin och Voxra mot ångest och depression. Jag äter även Olanzapin mot ångest och den går man upp i vikt av, medan man går ner i vikt med Voxra! Så undrar hur det blir nu?

• Samkos

Jag har nu provat voxra 150mg i en månad upptill ecitalopram15mg som jag haft länge.
    Ångesten har varit hemsk. Jag hade ökad ångest när jag började med voxra och inte är det bättre. På läkarens råd tar jag 300mg voxra sedan tre dagar för att se om det är medicinen som ger mer ångest och jag har varit helt låst idag. När man läser så reagerar folk väldigt olika på voxra. Jag ger nog upp den nu 🥴

Svar på tråden Voxra vid ångest