Varför
Varför är psykisk misshandel helt accepterat när det är kvinnor som utför det medans helt fel när det är män som gör det?
Nu hör denna fråga ihop med att ingen av dom använder sig utav fysiskt våld. Endast psykiskt.
Varför är psykisk misshandel helt accepterat när det är kvinnor som utför det medans helt fel när det är män som gör det?
Nu hör denna fråga ihop med att ingen av dom använder sig utav fysiskt våld. Endast psykiskt.
Det är det inte. Vem påstår att det är det?
Nej, det är inte accepterat. Vad har du fått den uppgiften från? Är det självupplevt? Om så är fallet rekommenderar jag dig att du ser till att lämna relationen/familjen/den vännen, beroende på hur relationen ser ut.
Lycka till med ditt liv.
Det stämmer inte, så det går inte att svara. Det är som att fråga varför har elefanter två ben.
Du kan gärna ge exempel.
Om du tänker som mitt ex så är du ute och cyklar. Han utsatte mig för psykisk misshandel i flera år. Men när jag sa ifrån eller inte orkade ge mig in i en fight så var det enligt honom jag som utövade psykisk misshandel. När jag fördökte skydda mig själv genom att inte prata med honom och svara på hans försök att göra mig upprörd så sa han att jag var skyldig till silent treatment, tex. Psykiska misshandlare vänder alltid det hela till att vara den andras fel.
Och du, om du varit med om en oerson som utövat psykiskmisshandel mot dig kan du inte säga "kvinnor" generellt. Något som annars är vanligt här på fl.