Psykisk misshandel hemma
Hej,
Jag är en tjej som är 22 år gammal och bor tyvärr fortfarande hos mina föräldrar. Jag kommer från en familj där mina föräldrar har nästan alltid varit frånvarande då jag växte upp med min mormor och morfar. Men mycket förändrades när vi flyttade i Sverige, men kortfattat så har jag aldrig haft en bra relation till dem.
Jag blev klar med min högskoleutbildning i somras och fick jobb i november med något jag absolut tycker är kul även fast jag får en väldigt låg lön. Jag och min kille vill flytta ihop men då vi fortfarande inte är fast anställda + inte har fullt råd med att flytta så bor vi hemma hos våra föräldrar båda två då det är mer lönsamt och vi har också möjlighet att spara pengar på så vis.
Mina föräldrar, speciellt min mamma, försöker på alla sätt och vis kritisera mig och trycka ned mig genom att säga att jag t.ex inte är tillräckligt nog eller typ att jag gör fel val i mitt liv eller att jag kommer hitta mig själv i illa situationer i livet och att hon önskar att jag blir dumpad och ensam. Varför hon vill mig så illa och hatar mig har jag än idag inte fattat varför. Enligt mig är hon en narcissist och tycker hon är bättre och smartare än alla andra, hon har alltid varit så.
Hursomhelst, förra veckan fick jag en fråga från mina föräldrar som jag blev väldigt chokad över. De bad mig, eller hon bad mig att jag skulle betala de 25.000 kr, då de tydligen ville köpa ut vår bil som de leasar och saknade dessa pengar till deras kontantinsats. Jag vägrade ge dessa pengar för först och främst har jag låst en stor del av alla mina pengar i ett sparkonto och sen för att jag är inte skyldig de det. Efter att jag sa ett nej så blev det kaos här hemma i lördags där hon hotade att hon skulle kasta ut mig från lägenheten och massa annat som jag inte vill gå in på.
Nu har hon tydligen slutat tvätta mitt tvätt och tvättar bara deras. Jag har tyvärr inte tid att gå ner till vår tvättstuga och det ligger en del kläder + underkläder som jag behöver ha på mig i mitt jobb, och eftersom jag är borta hos min kille under helgerna så hinner inte jag med det och vet inte vad jag ska göra. Jag önskar verkligen jag hade möjligheten att flytta hemifrån och aldrig behöva kontakta henne igen.
Jag vill verkligen inte ha en relation med henne och tycker verkligen synd om pappa som alltid håller med henne i saker och ting fast jag vet att han egentligen inte gör det och han vågar aldrig skydda mig. Har i alla fall bestämt det att jag kommer klippa kontakten med dem, de har aldrig brytt sig om mig eller mitt mående. De har trott att de kan vinna mig genom att köpa saker till mig, men det är inte pengarna och presenterna som har en betydelse för mig utan det är snarare andra saker som de tyvärr aldrig kommer förstå. Just nu är bara livet jobbig och så tråkigt att jag inte kan få någon hjälp nånstans..