Vantrivs med mitt liv, hjälp!
Jag och min sambo har varit ett par i snart 4 år. Vi har varsitt barn sen tidigare och ett gemensamt som är 1,5 år.
Trots att hans ex alltid velat ställa till det och exkludera mig från det hela tyckte jag i början om barnet och kunde på nåt sätt skilja på saker och ting. Men allteftersom barnet blivit äldre och fått en personlighet inser jag att vi inte alls klickar. Han har egenskaper som jag inte uppskattar och jag tycker att han på flera plan är bortskämd och uppfodrad på ett sätt som jag inte uppfostrar mina barn på. Att hans mamman dessutom samarbetsvägrar gör ju inte det hela bättre..
Jag har sedan jag blev gravid med vårt gemensamma barn tyckt att bonuslivet blivit extra jobbigt och trodde det var en period men nu har det hållt i sig över 2 år. Det påverkar min vardag och jag är deppig och grinig de veckorna bonusbarnet är här och vill knappt vara hemma, vilket påverkar mitt äldsta barn då även hon är här de veckorna.
Jag har sedan ca 1 år tillbaka drömt om hur det skulle vara om vi skulle separera och jag bara hade haft mig själv och mina två barn (på halvtid då) att ta hand om. Jag hade sluppit hans jobbiga ex, bonusbarnet jag inte klickar med personlighetsmässigt och deppighet halva tiden av mitt liv. Men är samtidigt rädd för att det kommer medföra andra nackdelar som jag inte ser nu utan tror att gräset är grönare på andra sidan. Men jag känner verkligen för att vara ensam med mina barn.
Snälla kom med råd.