• Anonym (Resignerad)

Hur stark sexdrive har kvinnor i genomsnitt jämfört med männen?

Cool
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stark sexdrive har kvinnor i genomsnitt jämfört med männen?
  • Anonym (L)

De flesta kvinnor har en väldigt stark sexdrift, gissningsvis i paritet med männens. Men den stora skillnaden är att kvinnor är mer selektiva vem de vill ha sex med. 

• Anonym (Pillan)
    Anonym (L) skrev 2024-03-08 11:31:22 följande:

De flesta kvinnor har en väldigt stark sexdrift, gissningsvis i paritet med männens. Men den stora skillnaden är att kvinnor är mer selektiva vem de vill ha sex med. 

Håller med
  • Anonym (Nej)

Jag har inte alls  stark sexdrift. Tycker sex är slöseri med min tid. Kanske därför trivs jag som singel 🤣

• Anonym (K)

Förut var det några dagar varje månad men efter klimakteriet slipper jag helt att tänka på sex.

• Anonym (sexy tajm)

När män vill ha sex så är det ointressant. När kvinnor vill ha sex då är det mycket angeläget för henne, och hon vill ha det NU.

• OlleSQ

Kvinnors är både starkare och svagare än mäns beroende på att den varierar över var i menscykeln de är i. Totalt sett skulle jag dock säga att den är starkare än mäns.

• Anonym (Me2)
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-08 11:37:06 följande:

Jag har inte alls  stark sexdrift. Tycker sex är slöseri med min tid. Kanske därför trivs jag som singel 🤣

sex är oftast inte så skönt med en kuk. Med egen stimulering är 👍🏻👍🏻👍🏻
  • Anonym (Me2)
    OlleSQ skrev 2024-03-08 12:41:37 följande:

Kvinnors är både starkare och svagare än mäns beroende på att den varierar över var i menscykeln de är i. Totalt sett skulle jag dock säga att den är starkare än mäns.

Njae det tror jag inte. inte för genomsnittet
  • Anonym (Lägre drift men högre lust?)

Jag tror absolut inte att jag har hög sexdrift men jag har hög sexlust och det är inte samma sak tycker jag.

Jag måste tex. inte ha orgasm eller bli tillfredställd, nu får jag nästan alltid det ändå och det är najs... men det är liksom inget måste. Prio för mig är att jag får uttrycka min kärlek till honom genom sex, bekräftelsen jag känner av hans orgasm som jag gett honom, bekräftelsen på att jag är sexig, bra på något och att han är väldigt attraherad av mig och att jag kan få honom att njuta. Det skulle vara svårt för honom att fejka det under sex så att han kommer och helst snabbt blir kvitto på att det är äkta, för mig. Det är även en kontrollkänsla att jag kan skynda på hans orgasm eller dra ut på den och kan känna hans kropp, läsa av den och styra hur han känner som jag uppskattar. Känns som att jag är två personer då och är min egen och hans kropp samtidigt och kan känna bägge. Eller att bägge är oss och jag behöver inte finnas (för jag hatar mig själv) utan kan gå upp i oss istället.  

Så att jag vill 2ggr om dagen kan låta som att jag är nymfoman, men jag vill ge två ggr om dagen det är inte att jag behöver få orgasm två gånger om dagen och det är närhet, kärlek, bekräftelse och ångestlindrande för mig...inte att jag är någon sexgalning.

• Anonym (La donna è mobile)

Jag har för året 150% lust jämfört med min man och 200% jämfört med min älskare, som har ett väldigt krävande liv men ändå prioriterar att köra 7 mil enkel väg för en timme med mig.

Funderade på att ta mig an en man nr 3 ett tag eftersom båda envisas med att tjänsteresa och ibland har fräckheten att vara borta samtidigt. En kvinna behöver service...

• Anonym (Lajla S)
    Anonym (La donna è mobile) skrev 2024-03-08 19:27:52 följande:

Jag har för året 150% lust jämfört med min man och 200% jämfört med min älskare, som har ett väldigt krävande liv men ändå prioriterar att köra 7 mil enkel väg för en timme med mig.

Funderade på att ta mig an en man nr 3 ett tag eftersom båda envisas med att tjänsteresa och ibland har fräckheten att vara borta samtidigt. En kvinna behöver service...

Precis !  Därför har jag skaffat en ung viril och högpotent balkanboy på 25, som ALLTID har stark lust. Min lust har ökat med åldern

Kv. 38
  • Anonym (Mx)

Jag tror att kvinnor har lägre sexlust. Det krävs dessutom mer för att få igång en kvinna sexuellt.

Nämnas bör även tillgången på sex. En kvinna kan i princip fixa ett ligg när hon vill, medan en man behöver jobba för det och kanske inte får det ändå.

Kvinnor vet detta och vissa av männen blir därmed mer desperata. Man är helt enkelt lugnare om man är hungrig om kylen är full av mat, jämfört med hunger då det inte finns tillgång till mat. Dessa desperata män sabbar även balansen till viss del.

• Smecker

Det är som för män, det varierar. Som någon annan var inne på så skiljer jag på sexdrive och sexlust. Kvinnor har minst lika mycket sexlust som män, kanske till och med mer, men bara på män de tänder på. Det var den stora skillnaden jag såg när jag arbetade i dörren, män släpade hem nästan vad som helst och kvart i tre-raggen var mer regel än undantag, medan kvinnorna hellre gick hem själva än tog med sig en man de inte till 100% tände på.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Mx) skrev 2024-03-10 14:31:41 följande:

Jag tror att kvinnor har lägre sexlust. Det krävs dessutom mer för att få igång en kvinna sexuellt.

Nämnas bör även tillgången på sex. En kvinna kan i princip fixa ett ligg när hon vill, medan en man behöver jobba för det och kanske inte får det ändå.

Kvinnor vet detta och vissa av männen blir därmed mer desperata. Man är helt enkelt lugnare om man är hungrig om kylen är full av mat, jämfört med hunger då det inte finns tillgång till mat. Dessa desperata män sabbar även balansen till viss del.

Krävs mer för att få igång en kvinna sexuellt..? Vad menar du ens? Antingen vill hon eller så vill hon inte. Har aldrig förstått konceptet med att "få igång" en kvinna, det är inte en gräsklipparmotor vi pratar om.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Hur stark sexdrive har kvinnor i genomsnitt jämfört med männen?