• Anonym (Noll)

Erfarenhet av privat ADHD-utredning?

Jag är 35 år och vill göra en ADHD-utredning för att få hjälp med mina problem som jag tror grundar sig i ADHD. 

Efter att ha pratat med läkare i vårt landsting så kunde hon säga direkt att jag är en "klassisk ADHD-människa". Och att jag behöver hjälp för att få en fungerande vardag. 
    Dock var hon ärlig och sa att eftersom jag kan behålla arbete och är i ett fast förhållande så är jag inte i en akut situation vilket gör att jag hamnar i en vårdkö som kommer ta många många år (om ens någonsin). Hon skrev upp mig på en KBT-lista men även där var dröjsmålet ca 1 år innan hjälp. 
    Hon rekommenderade mig att söka privat. 
    Jag orkar inte ta en strid om vårdgarantin, har tagit dessa förut och finns alltid ursäkter till allt. 

Jag har kollat upp flera kliniker och priset verkar vara ca 30.000:-
    Dock tar dom sedan mer betalt för att få ut recept och att få förnyat recept?
    Skulle vilja veta mer om vilka erfarenheter ni har från vilka kliniker, vill dom bara dra ur en pengar eller rekommenderar ni någon speciell?
  • Svar på tråden Erfarenhet av privat ADHD-utredning?
  • Anonym (4)

Jag har varit utretts på CEREB, kan INTE rekommendera dem, run, run fast from them! 

Jag är jättemissnöjd med CEREB. Det gick alldeles för fort. Och slarvigt. Samt de pratade med mina lärare mot min vilja. Trots att jag sa nej till det. Trots att jag var 18, så då borde min åsikt spela en roll. 

• Anonym (ADD)

Jag gjorde min utredning på Neurotypiska kliniken i Köpenhamn jag kan varmt rekommendera dem de är noggranna och har kunskap om ADHD hos tjejer. De har samarbete med en läkare i Stockholm, han tar runt 2000 per besök jag var redan aktuell inom psykiatrin så jag behövde aldrig gå till honom. Hade jag gått till någon i Sverige hade jag valt Smart psykiatri den är ägd av Lotta Borg Skoglund som skrivit flera bra böcker om ADHD. 

Uppstart av medicinering kommer gå på 10 000-20 000 så du är beredd på det ett besök kommer inte räcka för att hitta rätt medicin och dos. 

Svar på tråden Erfarenhet av privat ADHD-utredning?