• Anonym (Mars)

Säga vad som helst till andra

Tycker du att det är bekvämt att du får säga vad som helst till andra, och när de reagerar så svarar du bara att de är överkänsliga?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säga vad som helst till andra
  • Freddie K

Med vissa kan man säga nästan vad som helst och med andra kan man inte säga vad som helst. Det beror väl lite på vad man har för relation med. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Göran)

Om det inte finns någon anledning till att säga sin åsikt ska man inte göra det. Finns det starka anledningar bör man väga sina ord och formuleringar. 

• Anonym (Mars)
    Freddie K skrev 2024-03-07 08:06:48 följande:

Med vissa kan man säga nästan vad som helst och med andra kan man inte säga vad som helst. Det beror väl lite på vad man har för relation med. 

Jag tänker på vad jag säger till de som jag har nära relation med. Det är inte alla som gör det.
  • Freddie K
    Anonym (Mars) skrev 2024-03-07 08:21:35 följande:
    Jag tänker på vad jag säger till de som jag har nära relation med. Det är inte alla som gör det.
    Nej, det är det inte. Vissa är känsliga och andra inte.
  • Anonym (Mars)
    Freddie K skrev 2024-03-07 08:22:39 följande:
    Nej, det är det inte. Vissa är känsliga och andra inte.
    Ja, de som säger att man är är känslig är själva känsliga. De vill inte höra samma som de säger till andra.
  • Freddie K
    Anonym (Mars) skrev 2024-03-07 08:23:38 följande:
    Ja, de som säger att man är är känslig är själva känsliga. De vill inte höra samma som de säger till andra.
    Det kan vara så. Fast det är inget fel på att vara känslig. Jag till exempel har fått höra att jag är ovanligt känslig. Försöker dock att inte vara det. 
  • Anonym

Knappast så det funkar. 
    Man säger vad som helst till andra och när de reagerar så skiter man i det och säger ingenting alls mer eftersom de ändå inte har någon som helst betydelse för en.

• Anonym (Mars)
    Freddie K skrev 2024-03-07 08:25:19 följande:
    Det kan vara så. Fast det är inget fel på att vara känslig. Jag till exempel har fått höra att jag är ovanligt känslig. Försöker dock att inte vara det. 
    Samma här. Sen har jag sett hur de som säger det själva överreagerar på saker som jag tycker är bagateller. Skillnaden är att jag inte säger att de är överkänsliga. Jag säger inte vad som helst till dom heller. Jag kritiserar inte deras kroppar, eller talar om för dom hur dom ska vara för att attrahera andra människor.
  • Meddelande borttaget
  • Freddie K
    Anonym (Mars) skrev 2024-03-07 08:27:15 följande:
    Samma här. Sen har jag sett hur de som säger det själva överreagerar på saker som jag tycker är bagateller. Skillnaden är att jag inte säger att de är överkänsliga. Jag säger inte vad som helst till dom heller. Jag kritiserar inte deras kroppar, eller talar om för dom hur dom ska vara för att attrahera andra människor.
    Det är ju bra det. Jag kan tycka att folk lägger sig i för mycket och har för många åsikter. Det är faktiskt mitt liv och ingen annan lever det förutom jag. 
  • Anonym (Mars)
    Anonym (Mars) skrev 2024-03-07 08:27:15 följande:
    Jag är säker på att om jag kritiserat deras kroppar, eller talat om för dom hur dom ska vara för att nån ska vilja ha dom, så skulle de inte uppskatta att jag sa det.
  • Robert 832

Säger jag vad som helst till känsliga människor? Nej.

Tycker jag det känns skönt att ha rätten att göra det ifall av någon anledning det skulle behövas? Ja.

Tycker jag det är löjligt att vara så känslig att man faktiskt jobbar på att begränsa vad folk får säga? Oja, definitivt.

• Anonym (Mannen)

Att kalla folk för "överkänsliga" är en röd flagg. Det visar på bristande empati. Oavsett vad du tycker så har denna person dessa känslor.

Svar på tråden Säga vad som helst till andra