Säga vad som helst till andra
Tycker du att det är bekvämt att du får säga vad som helst till andra, och när de reagerar så svarar du bara att de är överkänsliga?
Tycker du att det är bekvämt att du får säga vad som helst till andra, och när de reagerar så svarar du bara att de är överkänsliga?
Med vissa kan man säga nästan vad som helst och med andra kan man inte säga vad som helst. Det beror väl lite på vad man har för relation med.
Om det inte finns någon anledning till att säga sin åsikt ska man inte göra det. Finns det starka anledningar bör man väga sina ord och formuleringar.
Med vissa kan man säga nästan vad som helst och med andra kan man inte säga vad som helst. Det beror väl lite på vad man har för relation med.
Knappast så det funkar.
Man säger vad som helst till andra och när de reagerar så skiter man i det och säger ingenting alls mer eftersom de ändå inte har någon som helst betydelse för en.
Säger jag vad som helst till känsliga människor? Nej.
Tycker jag det känns skönt att ha rätten att göra det ifall av någon anledning det skulle behövas? Ja.
Tycker jag det är löjligt att vara så känslig att man faktiskt jobbar på att begränsa vad folk får säga? Oja, definitivt.
Att kalla folk för "överkänsliga" är en röd flagg. Det visar på bristande empati. Oavsett vad du tycker så har denna person dessa känslor.