Pappan till barnet ber mig göra abort.
Hejsan. Barnet är tillsammans "planerat" av mig och pappan till barnet som lever tillsammans i en relation. Vi hade sex och utgick från att "händer det så händer det". Vi blev överlyckliga när jag plussade, men vi har tjafsat vid 2 tillfällen om någonting helt annat absolut inte barnet, jag har mycket hormoner jag känner mig som en vandrande känslobomb med massvis av känslor... Och han klarar inte av det? Han kallar mig psykiskt instabil osv, det gör mig otroligt ledsen.... Varje gång vi tjafsar såhär säger han "packa mina saker, jag hämtar dem sen" och "överväg abort, jag vill absolut inte ha barn med dig".
Jag vill inte göra abort, jag har genomgått x-antal aborter tidigare och vill inte absolut inte göra det igen, hade han inte "varit med på detta" skulle jag aldrig från första början utsätta min kropp, och barnet i min mage för en abort.... Även om det nu är väldigt litet är i vecka 5? Men jag vill absolut inte göra abort, men samtidigt känns det som att jag har en skyldighet mot honom att göra det? Men det är andra gången han säger så, sen när vi blir sams "vill han verkligen ha det". Snälla behöver bara skriva av mig, hjälp mig att hantera mina känslor