måste han får fängelse om jag förlåta honom?
Hej!
Min X avlyssna på mig i smeg. Jag har beställt spy detektor bara för att bli säker 100%. Vi var gifta i typ 10 år, jag är inte glad med honom. han kontrollerar mig, mina kläder, mina vänner och alla relationer även mina syskon. Jag har aldrig haft romantisk stunder i hela 10 åren även sex hade varit väldigt tråkit. Vi kommer från mellanöstern och det finns massa tråkiga traditioner som han tvinga mig och mina barn att följa. Jag stoppade honom flera gånger men jag har bestämt mig att jag måste skilja mig.
Jag skilde mig sen 1,5 år nu men vi bor fortfarande ihop. utöver att vi bor i ett fint hus i ett väldigt fint område, skolan är nära och många vänner bor i närheten men även han ville aldrig vara hjälpsam i separation processen. Han hävdar att han älska mig och vill ha mig kvar vilket jag inte alls vill ha.
Jag sover i mitt eget rum och vi har inte haft sex i mer än 3 år.
Nu märkte jag att han vet mycket om mina samtal som sker hemma, oavsett samtal i telefonen eller med någon vän. Han vet mycket vad jag säger hemma. Nu känner jag mig säker att han avlyssna på mig . Om spy detektor visar att han gör det så ska jag anmäla honom till polisen. ska jag göra det via telefonen eller ska jag be polisen att komma hem?
Som jag vet att olovig avlyssning kan man straffas med en böte eller fängelse i upp till två år. Jag vill inte att han ska gå till fängelse då behöver jag hans hjälp med barnen även ekonomisk situation kommer bli väldigt tuft, Måste han straffas om jag be att lägga ner polis anmälan? det räcker för mig att han få vara rädd och inte tänka att göra något likadant längre. Vad tipsar ni mig? vad är det bästa sätet att lösa det?