• Anonym (Hubb)

    Träffas privat

    Hej
    jag undrar om det är rekommenderat för missbrukare att träffa varandra privat, utanför gruppen? Är det olika regler som gäller för AA, anonyma narkomaner, anonyma sexmissbrukare etc.?

  • Svar på tråden Träffas privat
  • Anonym (Hmm)

    Det finns inga regler eller förbud men med tanke på vad man går igenom så bör man väl vara ren iaf ett år innan man går in i dejting och liknande.

  • Anonym (Hubb)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-02 18:31:24 följande:

    Det finns inga regler eller förbud men med tanke på vad man går igenom så bör man väl vara ren iaf ett år innan man går in i dejting och liknande.


    Tack för svar! oklart om det är dejting men just att de man träffar i grupperna och sedan börjar fika och hänga med dem privat. För stöd etc. Men finns det inte regler mot sånt trodde jag?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hubb) skrev 2024-03-02 20:04:08 följande:
    Tack för svar! oklart om det är dejting men just att de man träffar i grupperna och sedan börjar fika och hänga med dem privat. För stöd etc. Men finns det inte regler mot sånt trodde jag?
    Klart det inte finns några regler, vuxna människor gör exakt vad de vill. Ta en fika och ingå i ett socialt sammanhang är jätteviktigt för att inte hamna i återfall.
  • Anonym (Hubb)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-02 20:21:48 följande:
    Klart det inte finns några regler, vuxna människor gör exakt vad de vill. Ta en fika och ingå i ett socialt sammanhang är jätteviktigt för att inte hamna i återfall.
    Ok tack för svar!
    tänkte mest på om det var viktigt att ha annat sällskap. Å andra sidan är de en e med från början kanske en del av roten till det dåliga, så kanske bra att byta sammanhang.
  • Anonym (Hubb)
    Anonym (Hubb) skrev 2024-03-02 22:07:48 följande:
    Ok tack för svar!
    tänkte mest på om det var viktigt att ha annat sällskap. Å andra sidan är de en e med från början kanske en del av roten till det dåliga, så kanske bra att byta sammanhang.
    Fast frågan gäller iofs om det rekommenderas utifrån de som jobbar med såna här program?
Svar på tråden Träffas privat